رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

مطالعه روشهای مختلف معماری Data warehouse به همراه ایجاد یک نمونه آزمایشی با بکارگیری بانک اطلاعاتی Oracle

منشاء اصلی پردازش DSS به روزهای خیلی دور در تاریخ سیستمهای کامپیوتری و اطلاعاتی بر می‌گردد جالب است بدانیم که سیستمهای پشتیبان تصمیم دارای قدمت طولانی وپیچیده در تکنولوژی اطلاعاتی استو سیر تحول آن تا به امروز ادامه داشته است
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 8920 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 221
مطالعه روشهای مختلف معماری Data warehouse به همراه ایجاد یک نمونه آزمایشی با بکارگیری بانک اطلاعاتی Oracle

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

مطالعه روشهای مختلف معماری Data warehouse به همراه ایجاد یک نمونه آزمایشی با بکارگیری بانک اطلاعاتی Oracle

1-1 مقدمه: سیر تحول

منشاء اصلی پردازش DSS به روزهای خیلی دور در تاریخ سیستمهای کامپیوتری و اطلاعاتی بر می‌گردد. جالب است بدانیم که سیستمهای پشتیبان تصمیم دارای قدمت طولانی وپیچیده در تکنولوژی اطلاعاتی است.و سیر تحول آن تا به امروز ادامه داشته است .]3[

شکل 1-1 سیر تحول پردازش اطلاعات از 1960 تا 1980 را نشان می‌دهد.

درحدود دهه1960 جهان کامپیوتر موفق به‌ایجاد نرم افزارهایی شد که با استفاده از فایلهای Master اجرا می‌شدند.این نرم افزارها در قالب برنامه ها و گزارشاتی بودند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، که معمولاٌ به زبان COBOL نوشته می‌شد. پانچ کارتها یک ابزار ذخیر سازی عمومی به حساب می‌آمدند. فایلهای Master توسط نوارهای مغناطیسیی نگهداری می‌شدند که برای ذخیره سازی ارزان قیمت حجم زیادی از داده مناسب بودند، اما بخاطر‌اینکه دسترسی به اطلاعات می‌بایست به صورت متوالی باشد‌این روش زیاد مفید نبود. در یک گذار در فایل نوار مغناطیسی که از100% رکوردها عبور می‌شود، عموما فقط 5 درصد ازاین رکوردها یا حتی کمتر مورد نظر بودند. بعلاوه بسته به داده درون فایل و پردازشی که باید روی آن انجام می‌شد، دسترسی به فایل نوار ورودی بیشتر از 20 تا 30 دقیقه به طول می‌انجامید.]3[

در اواسط دهه 1960، به طور گسترده‌ای رشد استفاده از فایلهای Master و نوار مغناطیسی افزایش یافتند و در پی آن مقادیر هنگفتی داده افزونه نیز به وجود آمد. ازدیاد فایل Master و داده افزونه منجر به بروز چندین مشکل شد:]3[

- نیاز به داده همزمان به محض عمل به روز رسانی

- پیچیدگی نگهداری برنامه ها

- پیچیدگی‌ایجاد برنامه‌های جدید

- نیاز به سخت افزار گران برای پشتیبانی کلیه فایلهای Master

جالب است که اگر فقط ابزار ذخیره سازی داده، نوار مغناطیسی باشد، جهان پردازش اطلاعات شاهد هیچ پیشرفتی نبود، . اگر هرگز چیزی برای ذخیره داده حجیم به وجود نمی آمد، سیستمهای سریع و خیلی بزرگ درجهان ظاهر نمی‌‌شد، ونیز هرگز سیستمهای ATM و شبیه آن به وجود نمی‌‌آمد. حقیقتا، اگر قابلیت ذخیره سازی و مدیریت داده در انواع جدید ابزارهای ذخیره سازی وجود نداشت، هرگز بستر لازم برای همکاری تکنسینها و تجار با هم به وجود نمی آمد.]3[

1-2 ظهور DASD

در 1970 تقریبا هر روز یک تکنولوژی جدید برای ذخیره سازی و دسترسی داده به وجود می‌آمد.در دهه 1970 زمان تحول وسیله ذخیره سازی دستیابی مستقیم (DASD )بود. دیسک ذخیره سازی اصولا با نوار مغناطیسی از نظر قابلیت دسترسی مستقیم تفاوت داشت. ونیازی نبود که رکوردها 1,2,…,n تا n+1 رکورد مرور شود.]3[

آدرس رکورد n+1 ام شناخته شده بود، موضوع ساده‌ای بود که بفهمیم رکورد n+1 ام دقیقا در کجای دیسک قرار دارد. از‌این گذشته، زمان مورد نیاز برای دسترسی به رکورد n+1 ام، کمتر از زمان مورد نیاز برای مرور یک نوار بود. در حقیقت زمان مورد نیاز برای قرار دادن یک رکورد در DASD فقط به اندازه چند میلی ثانیه بود.]3[

به همراه DASD نوع جدیدی از نرم افزارها تولید شد که به عنوان یک سیستم مدیریت

بانک اطلاعاتی مطرح گردید. هدف از ساخت DBMS بدین منظور بود که برای برنامه نویسان ذخیره سازی و دستیابی داده در محیطDASD آسان گردد.به علاوه‌این ابزار، عملیات مختلفی را برای ذخیره سازی داده در DASD، از جمله فهرست گذاری داده و غیره راانجام می‌داد. از طریق DASD وDBMSیک راه حل تکنیکی برای حل مشکلات فایلهای Master پدید آمد.وهمچنین موضوع بانک اطلاعاتی مطرح شد.با وجود آشفتگی که فایلهای Master‌ایجاد کرده بودند و داده افزونه جمع آوری شده از آنها بسیارزیاد بود، بدین سبب عجیب نبود که در دهه 1970 بانک اطلاعاتی تعریف شده به عنوان یک منبع مجزای داده برای کلیه پردازشها مورد استفاده قرار گیرد.]3[

دراواسط دهه 1970 پردازش تراکنش بر خط (OLTP) دسترسی سریعتر به داده را امکان پذیر ساخت. باباز شدن کلیه چشم اندازهای جدید برای تجارت و پردازش، اکنون کامپیوتر می‌تواند برای انجام اعمالی که قبلا غیر ممکن به نظر می‌رسید، مثل سیستمهای رزور درایو، سیستمهای پاسخگوی بانک، سیستمهای کنترل ساخت و مانند آن مورد استفاده قرار گیرد.اگر دنیا در مرحله استفاده از فایل نوار مغناطیسی باقی می‌ماند، ساخت بیشتر سیستمهایی که امروزه تولید می‌شود امکان پذیر نبود.]3[

1-3 تکنولوژی زبانهای نسل چهارم وکامپیوترهای شخصی

در دهه 1980 اکثر تکنولوژیهای جدید، مثل کامپیوترهای شخصی و زبانهای نسل چهارم، شروع به فعالیت نمودند.کاربر نهایی نقش جدی را به عهده گرفت- کنترل مستقیم داده و سیستم – که نقش قبلی رزرو شده برای پردازنده داده بود. از طریق کامپیوترهای شخصی و زبانهای نسل چهارم موقعیتی پیش آمد که کاربر بیشتر می‌توانست با داده درپردازش تراکنشهای بر خط ارتباط برقرار کند. MIS (سیستمهای اطلاعات مدیریتی)، همانطور که قبلا به کار می‌رفت، می‌توانست پیاده سازی شود. امروزه همانطور که سیستمهای پشتیبان تصمیم شناخته شدند، سیستمهای اطلاعات مدیریتی نیز برای تصمیمهای مدیریتی استفاده شدند.در گذشته داده و تکنولوژی با هم استفاده می‌شد تا تصمیمات عملیاتی جزئی اتخاذ شود.اما هیچ بانک اطلاعاتی نمی‌‌تواند هم پردازش تراکنش عملیاتی و هم پردازش تحلیلی را در یک زمان انجام دهد.شکل 1-1 نمونه‌ای از بانک اطلاعاتی را نشان می‌دهد


آمــوزش الکتـــرونیک

در دنیای امروز اهمیت آموزش برای همه گان آشکار است این اهمیت در جوامع پیشرفته بیشتر به چشم می خورد در جوامع مختلف به قدری به مسئله آموزش پرداخته می‎شود که مردم و خصوصاً جوانان در سطوح مختلف به امر یادگیری می پردازند ، ودر سطوح مختلف به تحصیل می پردازند در این میان ممکن است قشری از جامعه وجود داشته باشد که ، می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند و یا
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
آمــوزش الکتـــرونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

آمــوزش الکتـــرونیک

فهرست »

موضوع صفحه

مقدمه ....................................................................................................................... 1

تاریخچه ................................................................................................................... 1

آشنایی کلی با مفهوم آموزش مجازی یا e-learning ............................................. 4

نحوه کارکرد سیستم .............................................................................................. 7

آگاهی از روند ثبت نام ........................................................................................... 10

نمونه فرم ثبت نام ................................................................................................... 12

آگاهی از سطوح های آموزشی موجود .................................................................. 13

آگاهی از کاربردهای مختلف این سیستم مجازی در صنایع گوناگون ................... 17

روندعلمی و نحوه­تدریس یا به­طور کلی گذراندن تحصیل دراین دانشگاه به­چه­صورت است 19

نحوه برگزاری امتحانات در سیستم مجازی........................................................... 19

نحوه برگزاری کلاسهای عملی و کارگاه ها .......................................................... 21

عکسهایی از آموزش مجازی . ................................................................................ 21

مزایا و معایب دانشگاه مجازی ............................................................................... 21

نتیجه گیری کلی ...................................................................................................... 23

نقد و بررسی کلی ................................................................................................... 29

یک گزارش توسط مدیریت دانشگاه مجازی ایران ................................................. 30

تحصیل در مقاطع بالاتر........................................................................................... 33

فهرست منابع و مأخذ ............................................................................................. 35

مقدمه :

در دنیای امروز اهمیت آموزش برای همه گان آشکار است این اهمیت در جوامع پیشرفته بیشتر به چشم می خورد در جوامع مختلف به قدری به مسئله آموزش پرداخته می‎شود که مردم و خصوصاً جوانان در سطوح مختلف به امر یادگیری می پردازند ، ودر سطوح مختلف به تحصیل می پردازند در این میان ممکن است قشری از جامعه وجود داشته باشد که ، می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند و یا یاد گرفته های خود را تکمیل کنند ، ازاین رو واژه آموزش مجازی به میان می‎آید ، تا سدهای آموزش را از سر راه مردم بردارد ولی ممکن است به خاطر مشغله های روزانه وقت آن راه را از میان راه افراد بردارد تا افراد بتوانند به بهترین وجه به زندگی خود ادامه دهند در ادامه این پروژه به تفصیل درباره این امر نوین پرداخته شده است .

در جوامع غربی و پیشرفته اهمیت این قضیه سالهاست ، که آشکار می‎باشد امید آن است که این مسئله در کشور ما نیز جا افتاده شود تا سدهای آموزشی از سرراه برکنار شود .

تاریخچه :

در بخش اول به بحث بررسی پیرامون تاریخچه آموزش مجازی می‎پردازیم که چگونه شکل گرفت و تا به امروز به صورت آموزش الکترونیکی درآمد .

مسئله آموزش از دیرباز دارای اهمیت خاصی بوده است تا آنجا که در کشورهای پیشرفته ممکن بود عده ای به علت زندگی در مناطق دورافتاده و غیر قابل دسترس ، دسترسی به آموزش جمعی نداشته اند ، و از جامعه آموزشی عقب می مانده اند ازاین رو در سال 1950 معلمی به نام ادموندریچاردسون اهل استرالیا ایده ای جالب را به میان گذاشت که طبق این ایده آموزش برای همه گان میسرمی شده اصول کار براین روال بود . که آموزش باید از طریق یک گیرنده و فرستنده انجام می شد . معلمانی باید استخدام می شدند تا در مرکزی به صورت دسته بندی در مقاطع مختلف فعالیت می کردند مثلاً ابتدایی اول صبح راهنمایی ظهر و دبیرستان شب توسط بی سیم ارائه می شد و امتحان در نزدیکترین حوزه مربوط به آموزش پرورش منطقه مورد نظر مثلاً سیدنی ملبورن و ... دانش آموزان در سطوح مختلف و در ساعات گوناگون طبق برنامه ای گرد هم می آمدند و در امتحان دروس مختلف شرکت می نمودند و کارنامه ها در پایان دوره ارائه می گردید ، در سیستم بی سیم ساعت 8 درس ریاضی آغازمی شد و دانش آموز 1 الی 2 ساعت فرصت داشت تا اشکالات خود را از طریق سیستم بی سیم با معلم مطرح می ساختند و معلم از طریق بی سیم سعی در برطرف کردن ، مشکلات دانش آموز مورد نظر داشت .

از آن سو هزینه کردن برای این سیستم بسیار هنگفت بود ولی تا سالیان مدید و جای گرفته شدن سیستم های کامپیوتری این روند همچنان ادامه داشت و واژه آموزش الکترونیکی به معنای امروزی پس از بوجود آمدن و جای گرفتن اینترنت در جهان بوجود آمد اولین بار ایده ارائه آموزش از طریق شبکه اینترنت درسال 1993 در ایالات متحده آمریکا توسط مهندسی به نام رائول گرانیک ارائه شد . بر طبق این مسئله باید یکسری افراد آموزش خاصی ببینند تا از طریق شبکه اینترنت بتواند سیستم آموزشی را توسعه دهند ، در این سیستم سیستم آموزشی به طریق زیر طبقه بندی ارائه می شد .

آموزش دبیرستان

- سیستم آموزشی

آموزش ابتدایی

آموزش عالی در سطوح مختلف

1- آموزش ابتدایی :

در وحله اول معلم دروس را در سطوح مختلف آماده می کرد و از طریق یک شبکه و سرور بسیار قدرتمند طی یک دوره خاص و حتی کوتاهتر از دوره معمولی به دانش آموز نو نهال ارائه می‎گشت آمآآ

که البته دارای مشکلات خاص مربوط به خود بود و در این دوره امر آزمایش نتیجه نسبتاً متوسط را در سطوح آموزش اولیه را به ارمغان آورد .

در سطح راهنمایی نتیجه نسبتاً خوبی را به ارمغان آورد دراین سطح به خاطر بالاتر بودن سن دانش‎آموزان و درک بالاتر آنها نتیجه نسبتاً بهتری را ارائه کرد .

گرانیک دریافته های خود ثبت کرد که این آموزش در وحله اول خود به علت ناشناخته بودن ممکن است با روندنزولی روبرو شود ولی روزی به صورت انفجاری درخواهد آمد .

در سطح دبیرستان این مسئله به صورت موفق تری انجام شد . دراین آموزش پس از دسته بندی دانش آموزان در سطوح مختلف ، در شبکه آموزشی مربوط به آن توسط معلمین مربوطه ارائه می‎گردید در طی این آموزش یک رمز ورودی و اسم کاربردی دانش آموز داده می شد تا از طریق کامپیوتر خود و شبکه اینترنت به شبکه مورد نظر وصل شده و از درس های خود استفاده می کرد، که در سطح خود از موفقیت نسبی برخوردار بود و در نوع خود بسیار مهم بود .

جهت دریافت فایل آمــوزش الکتـــرونیکلطفا آن را خریداری نمایید


طراحی و پیاده سازی پایگاه داده های توزیع شده همگن

پایگاه داده مجموعه ای است از داده های ذخیره شده و پایا، بصورت مجتمع (یکپارچه) (نه لزوماً همیشه بطور فیزیکی، بلکه حداقل بطورمنطقی)، بهم مرتبط، حتی الامکان با کمترین افزونگی، (دارای یک ساختار منطقی مبتنی بر یک مدل داده ای و توصیف شده بویژه در محیط انتزاعی یعنی در چارچوب همان مدل داده ای )، تحت مدیریت یک سیستم کنترل متمرکز، مورد استفاده یک یا چند کار
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 953 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132
طراحی و پیاده سازی پایگاه داده های توزیع شده همگن

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

طراحی و پیاده سازی پایگاه داده های توزیع شده همگن

مطالعات نظری.. 7

فصل اول. 8

1. سیستم پایگاهی توزیع شده. 9

تعاریف... 9

2. مزایا و معایب سیستم پایگاهی توزیع شده. 13

2.1. مزایا: 14

2.2. معایب: 14

3. چند سیستم نمونه. 14

4. یک اصل بنیادی.. 15

5. دوازده قاعده فرعی.. 17

5.1. خود مختاری محلی.. 17

5.2. عدم وابستگی به یک مانه مرکزی.. 18

5.3. استمرار عملیات.. 18

5.4. استقلال از مکان ذخیره سازی.. 19

5.5. استقلال از چگونگی پارسازی داده ها 19

5.6. استقلال ازچگونگی نسخه سازی داده ها 22

5.7. پردازش در خواست های توزیع شده. 24

5.8. مدیریت تراکنش های توزیع شده. 24

5.9. استقلال از سخت افزار. 25

5.10. استقلال از سیستم عامل. 25

5.11. استقلال از شبکه. 25

5.12. استقلال از DBMS. 26

6. پایگاه داده های توزیع شده همگن و ناهمگن.. 26

7. مشکلات سیستم های توزیع شده. 26

7.1. پردازش در خواست.. 27

7.2. مدیریت کاتالوگ.. 30

7.3. انتشار بهنگام سازی.. 33

7.4. کنترل ترمیم. 34

7.5. کنترل همروندی.. 36

8. گدار. 38

9. مقایسه سیستم های مشتری/خدمتگزار با سیستم های توزیع شده. 40

10. خلاصه. 41

11. نتیجه گیری.. 42

فصل دوم. 43

1. سیستم های پایگاه داده های توزیع شده و موازی.. 44

2. توازی بین درخواست ها 46

3. نگاهی دقیقتر به تکنولوژی پایگاه داده های توزیع شده وموازی.. 51

3.1. سطح و نوع توزیع شدگی داده ها ومسئولیت ها در DDBMSهای مختلف... 52

3.2. پردازش و بهینه سازی درخواست.. 55

3.3. کنترل همروندی (Concurency control) 63

3.4. پروتکل های قابلیت اطمینان.. 67

4. خلاصه. 77

5. نتیجه گیری.. 78

فصل سوم. 79

1. تاریخچه. 80

2. جنبه هایاوراکل برای سیستم های توزیع شده. 82

3. خطوط اتصال پایگاه داده ها 82

3.1. رده بندی database link بر اساس نحوه برقراری ارتباط.. 83

ضرورت استفاده از database link ها 83

3.2. بکارگیری اسامی سراسری پایگاه داده هادر database link ها 84

3.3. نامگذاری database link ها 85

3.4. گونه های مختلف database link. 85

3.5. مقایسه کاربران ِ گونه های مختلف database link ها 86

3.6. مثال هایی از تعریف database link در سیستم های توزیع شده پایگاه داده ها 87

4. عملیات روی داده های ذخیره شده در پایگاه داده های توزیع شده اوراکل. 88

فصل چهارم. 89

1. توزیع داده ها 90

1.1. استراتژی های توزیع داده ها 90

1.2. تخصیص داده ها 91

1.3. طرح توزیع و تخصیص مناسب برای DDB خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی.. 91

1.4. انتخاب طرح توزیع DDB خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی.. 91

بخش اول

مطالعات نظری

فصل اول

سیستم پایگاهی توزیع شده[1]

تعاریف

پایگاه داده: مجموعه ای است از داده های ذخیره شده و پایا، بصورت مجتمع (یکپارچه) (نه لزوماً همیشه بطور فیزیکی، بلکه حداقل بطورمنطقی)، بهم مرتبط، حتی الامکان با کمترین افزونگی، (دارای یک ساختار منطقی مبتنی بر یک مدل داده ای و توصیف شده بویژه در محیط انتزاعی یعنی در چارچوب همان مدل داده ای )، تحت مدیریت یک سیستم کنترل متمرکز، مورد استفاده یک یا چند کاربر از یک(یا بیش از یک)«سیستم کاربردی»،بطور همزمان و اشتراکی.]روحا83[

شبکه کامپیوتری: مجموعه ای از کامپیوتر ها، مسیر یاب ها، ماهواره ها،اتصالات ارتباطی، که از طریق آن می توان به اطلاعات موجود در کامپیوترهای مختلف عضو این سیستم دسترسی پیدا کرد.

به زبان ساده سیستم پایگاه داده توزیع شده ، مزایای تکنولوژی پایگاه داده و تکنولوژی شبکه را در خود جمع کرده است.البته این یکپارچه سازی[2] ، با تمرکز[3] تفاوت دارد.شکل زیر گویای این مطلب است:

شکل 1- معماری توزیع شده پایگاهی،ترکیبی از تکنولوژی های شبکه و پایگاه داده ها[TAMER99]

  • تعریف اول:

یک سیستم توزیع شده پایگاهی، شامل مجموعه ای از مانه هاست[4] که از طریق برخی المانهای اتصال، بهم متصل می باشد بطوریکه :

1- هر مانه خود یک سیستم پایگاه داده ها به معنای کامل می باشد.

2- مانه ها به نحوی بهم متصل هستند که کاربر هر مانه می تواند به داده های هر مانه دیگر طوری دسترسی یابد که منطقاً با حالتی که تمام داده ها در مانه کاربر مربوطه قرار دارند، فرقی نداشته باشد.

با تعریف ارائه شده فوق از سیستم های پایگاه داده های توزیع شده ،می توان فهمید که سیستم پایگاه داده های توزیع شده، در واقع نوعی شیء مجازی[5] می باشد که مولفه[6]های آن بطور فیزیکی در تعدادی پایگاه داده های واقعی[7] مختلف در تعدادی مانه مجزا قرار دارد . ( در اصل DDB[8] ، اجتماع منطقی این چند پایگاه داده واقعی می باشد ).] [DATE2000

  • تعریف دوم:

سیستم توزیع شده پایگاهی، مجموعه ای از داده های ذخیره شده ( با ویژگی های بر شمرده در تعریف پایگاه داده ها)، که منطقاً به یک سیستم تعلق دارند ، ولی در مانه ها ی مختلف یک یا بیش از یک شبکه توزیع شده اند. به عبارتی دیگر، می توان گفت که تعدادی پایگاه داده های ذخیره شده روی کامپیوتر های مختلف داریم که از نظر کابران، پایگاه واحدی هستند. به بیان دیگر، مجموعه ای است از چند پایگاه داده منطقاً یکپارچه(مجتمع)،ولی بطور فیزیکی توزیع شده روی یک شبکه کامپیوتری.]روحا83[

شکل 2- یک سیستم پایگاه داده های توزیع شده

  • تعریف سوم:

یک سیستم پایگاهی توزیع شده(DDB) ،مجموعه ای است از چندین پایگاه داده های منطقاً بهم مرتبط از طریق یک شبکه کامپیوتری. سیستم مدیریت پایگاه داده های توزیع شده(DDBMS)،نرم افزاری که مدیریت پایگاه داده های توزیع شده را فراهم می آورد و«توزیع شدگی» را از دید کاربران پنهان می

سازد.[TAMER99]

طبق تعریف فوق، سیستم پایگاه داده های توزیع شده، از مجموعه ای مانه در خواست کننده[9] ( با صفر یا بیشتر عضو فعال ) و یک مجموعه ناتهی از مانه داده[10] ها تشکیل شده است.

مانه های داده ای، قابلیت نگهداری فیزیکی داده های سیستم را دارند در حالیکه مانه های درخواست کننده فاقد این امکان هستند. در مانه های درخواست کننده تنها واسط[11] هایی وجود دارد که با اجرای آنها، داده های ذخیره شده در مانه های داده ها بهتر و راحتتر بدست می آیند.


جهت دریافت فایل طراحی و پیاده سازی پایگاه داده های توزیع شده همگن لطفا آن را خریداری نمایید


بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها

قسمت اول – جایگاه سازمانی و تشکیلات اداره تدارکات 1 جایگاه سازمانی اداره تدارکات درسازمان نقشه برداری کشور 11تدارکات به عنوان یکی از ادارات امور اداری و خدمات درحوزه معاونت مالی اداری سازمان نقشه برداری جای دارد
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها

قسمت اول – جایگاه سازمانی و تشکیلات اداره تدارکات

1- جایگاه سازمانی اداره تدارکات درسازمان نقشه برداری کشور

1-1-تدارکات به عنوان یکی از ادارات امور اداری و خدمات درحوزه معاونت مالی اداری سازمان نقشه برداری جای دارد

-1-اداره تدارکات جمعاً‌ با 11 نفر پرسنل زیر نظر ریاست اداره مجموعه فعالیتهای خرید کالا و خدمات نگهداری کالا درانبار و تحویل به واحدهای (مصرف کننده)

قسمت سوم : ورودیها و خروجیها

سیستم های اداره تدارکات

دراین بخش مجموعه فعالیتهای اداره تدارکات علیرغم منطقی بودن و یا منطقی نبودن ارتباطات به صورت یک سیستم درنظر گرفته شده است و شرح ورودیها و خروجیهای آن به ترتیب زیر می باشد:

ردیف

شرح ورودیها

از

محتوی

1

درخواست خرید

مدیریت های واحدهای سازمان

شرح و مشخصات کالای درخواستی، تعداد قیمت، برآوردی، نام متقاضی، تأئید و تصویب مدیریتهای ذیصلاح به اسناد رسمی ارسال می‌گردد

2

درخواست کالا

مدیریت های واحدهای سازمان

شرح و مشخصات کالای درخواستی تعداد و تاریخ مورد نیاز شماره و تاریخ حواله انبار (توسط قسمت کاردکس تکمیل می شود)

3

مدارک و اطلاعات هزینه های انجام شده

مدیریتهای واحدهای سازمان

فاکتورهای خرید و هزینه

4

صورتحساب بانک و اعلامیه‌های بانکی

بانک ملی شعبه نقشه برداری

عملکرد حسابجاری 90001

5

اطلاعات سرفصلهای حسابهای هزینه (مواد 21 گانه) وسایر سرفصلها

امور مالی و ذیحسابی

به اداره ‌ی تدارکات ارسال می‌گردد.

6

چک تجدید تنخواه گردان

امور مالی وذیحسابی

ـــ

7

فهرست نماینده اسناد هزینه قطعی‌‌ (پس از امضاء)

امور مالی و ذیحسابی

به اداره‌ی تدارکات ارسال می‌گردد

8

درخواست خرید (پس از تامین اعتبار)

امور مالی و ذیحسابی

به اداره‌ی تدارکات ارسال می‌گردد

9

مدارک هزینه های مربوط به خریدهای خارجی

واحد سفارشات خارجی

فاکتورهای حمل هزینه های داخلی مدارک گمرکی

10

قبض انبار (خریدهای خارجی)

واحد سفارشات خارجی

رسیداقلام (عمدتاً فیلم، کاغذ، و… عکاسی)

11

صورتحساب خرید

فروشندگان کالا و خدمات

مقدار، مبلغ، شرح کالا و خدمات

12

آئین نامه دولتی و بخشنامه

سازمان برنامه و بودجه/ سایرنهادهای دولتی

مقررات، دستورالعملها و …

ردیف

شرح خروجیها

به

محتوی

1

قبض انبار (سه نسخه)

امور مالی وذیحسابی

نام تحویل دهنده شماره، تاریخ، شرح و مشخصات کالا، شماره کالا، تعداد یا مقدار نرخ و بها اقلام ارسال می گردد

2

حواله انبار (به نسخه)

واحدهای سازمان

نام انبار تحویل دهنده، نام گیرنده کالا، شرح و مشخصات کالا شماره کالا، تعداد یامقدار ، نرخ بها اقلام تحویل داده می‌شود.

3

آن گاه چک صادره

مدیریت واحدهای سازمان/ کارپردازان/فروشندگان پرداخت می گردد

----

4

درخواست خرید (برای تامین اعتبار)

امور مالی و ذیحسابی

تامین اعتبار برای خرید کالا مطابق بودجه سالانه بعمل می‌آید.

5

سند هزینه قطعی (سه نسخه)

امور مالی و ذیحسابی

شرح مدارک خرید و هزینه، شماره طرح ردیف درآمد (بودجه) شماره مواد هزینه مبلغ بدهکار و بستانکار و جمع سند نام و امضا تنظیم کننده

6

فهرست نمایند اسناد هزینه (دونسخه)

امور مالی و ذیحسابی

شماره و تاریخ اسناد هزینه قطعی که مربوط به یک بودجه طرح/ جاری/ درآمد باشند شرح اسناد، مبلغ شماره درخواست خرید جمع کل اسناد که توسط تنظیم اسناد در اداره تدارکات درج می شود مبلغ اسناد واخواهی شده مبلغ هزینه های مورد قبول و وجه حواله که توسط امور مالی و ذیحسابی درج می شود (یک نسخه پس از امضا امور مالی و ذیحسابی بعنوان رسید به تدارکات عودت داده شده و مبای ثبت حسابها قرار می‌‌گیرد)

7

نماینده سند(دونسخه)

امور مالی و ذیحسابی

شماره سند هزینه قطعی، تاریخ سند، نام گیرنده وجه شرح خریدها و هزینه ها ومبلغ این فرم پس از اخذ ر سید برروی فهرست نماینده اسناد هزینه قطعی به تفکیک هرکارپرداز و بماخذ درجات خلاصه فهرست اسناد هزینه قطعی صادر می‌شودو مبنای کسربدهی هرکارپرداز از قرار می‌گیرد (یک نسخه برای حسابداری اداره تدارکات)

8

خلاصه فهرست اسناد هزینه (دونسخه)

امور مالی و ذیحسابی

شرح خریدها و هزینه ها نام کارپردازان یا انجام دهنده هزینه، شماره ماده هزینه، شماره برگ درخواست خرید و مبلغ (یک نسخه برای حسابداری اداره تدارکات)

9

صورتحساب خرید

امور مالی و ذیحسابی

منظم به اسناد هزینه قطعی

10

اظهارنامه بیمه کارگران روزمزد

امور مالی و ذیحسابی/ تامین اجتماعی و اداره دارایی

تعداد نفرات، عنوان ماده، مشخصات چک صادره توسط امور مالی و ذیحسابی

11

لیست حقوق و دستمزد کارگران روزمزد

امور مالی و ذیحسابی / تامین اجتماعی و اداره دارایی

عنوان ماده، نام کارگران روزمزد، دستمزد روزانه، مزایای کسورقانونی و بدهیهای مختلف، جمع کسور ویژه، پرداختی، شماره حساب بانکی، محل امضا حسابدار رسیدگی کننده بودجه ذیحساب، رئیس سازمان و پرداخت کننده

12

اجازه پرداخت

امور مالی و ذیحسابی

خطاب به مدیر امور اداری و خدمات، تقاضای صدور چک به مبلغ مشخص و دروجه شرکت یا سازمان معرفی شده به امضا رئیس اداره تدارکات

قسمت چهارم ـ شرح فعالیتها

فعالیتهای اداره تدارکات در مفهوم ارتباطات سیستمی به بخشهای زیر تقسیم می‌شود که فعالیتهای هر کدام تشریح خواهد شد :

1ـ ریاست اداره تدارکات

2ـ حسابداری

3ـ تنظیم اسناد

4ـ کار پردازی

5ـ انبارها

6ـ کاردکس

7ـ دفتر اداره تدارکات

1ـ4ـ شرح فعالیتهای ریاست اداره تدارکات

ریاست اداره تدارکات علاوه بر نقش سرپرستی ، هماهنگی ، کنترل و برنامه ریزی اداره تدارکات ، فعالیتهای زیر را انجام می دهد .

1 ـ دریافت درخواستهای کالا از طریق مدیریت واحدهای سازمان و تایید اولیه برای انجام عملیات تحویل کالا از انبارها در صورت وجود

2 ـ دریافت درخواستهای خریدکالا از طریق مدیریت واحدهای سازمان و تایید اولیه برای انجام عملیات خرید در صورت تامین اعتبار از سوی امور مالی و ذیحسابی

3 ـ اخذ تأئید درخواستهای خرید از مدیریت امور اداری ، خدمات

4 ـ اخذ تصویب درخواستهای خرید از مدیریت امور مالی و ذیحسابی در رابطه با بودجه مصوبه و تامین اعتبار

5 ـ ارجاع در خواستهای کالا به کاردکس و انبار جهت تحویل به متقاضی

6 ـ ارجاع درخواستهای خرید به کارپردازی جهت خرید کالا و تحویل به انبار

7 ـ درخواست و اخذ پیش پرداخت از امور مالی و ذیحسابی بابت خریدهای کلان و خارج از حد توان تنخواه گردان اداره تدارکات که در این صورت چک مستقینا در وجه فروشندگان صادر ولی مسئولیت پی گیری امور بعهده تدارکات می باشد.

جهت دریافت فایل بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها لطفا آن را خریداری نمایید


پاورپوینت کنترل اتوماتیک

مزایای روش حلقه بسته در همه مسا ئل مو جود قابل استفاده است لزومی به شناخت دقیق سیستم نیست(محاسبه f نداریم) سا ختارهای ثابت و مشخصی برای کنترلرها وجود دارد اثرات ورودی ناخواسته حذف می شود(کاهش می یابد)
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 0
فرمت فایل zip
حجم فایل 741 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 122
پاورپوینت  کنترل اتوماتیک

فروشنده فایل

کد کاربری 2047
کاربر

پاورپوینت کنترل اتوماتیک

مزیت کنترل خودکار:

عملکرد بهینه سیستم های پویا و بهبود کیفیت و ارزانتر شدن فرآورده ها وگسترش میزان تولید

و نیزماشینی کردن بسیاری از عملیات.

کنترل علمی است که به تنظیم رفتار و یا مقدار کمیت های موجود در محیطهای مختلف عملیاتی

(همانند محیطهای صنعتی) می پردازد. به عنوان مثال کنترل یک کوره به معنی تنظیم رفتار

تغییرات دمایی یا مقدار دمای آن می باشد.

اسلاید ۲ :

سیستم های کنترل را به دو دسته تقسیم می کنند :

nسیستم های کنترلی که مقدار متغیر تحت کنترل را روی عدد یا مقدار خاصی تنظیم می کنیم را سیستم های Regulation گوییم .(مثل تنظیم دمای کوره روی ۱۲۰۰ درجه )

nسیستم های کنترلی که رفتار متغیر تحت کنترل را رویمنحنی یا پروفیل خاصی تغییرمی دهند را سیستم Tracking می گویند. (مثل هدایت موشک)

اسلاید ۳ :

ورودیها خود به دو دسته تقسیم می شوند :

nورودیهای قابل تنظیم : ورودیهایی که مقدار آن یا زمان وقوع آن کاملاً قابل تنظیم باشد مثلOpening valve.

nورودیهای نا خواسته : ورودیهایی که مقدار آن یا زمان وقوع آن در دست کاربر نباشد مثل فشار مخزن سوخت ودمای محیط و یا فشار تانک.

اسلاید ۴ :

تعریف دقیق علم کنترل:

علم کنترل روشهایی را معرفی می کند که در این روشها به منظور تنظیم خروجی سیستمها می توان با استفاده از محاسبات ریاضی ورودی مناسب را برای اعمال به سیستم بدست آورد. محاسبات ریاضی انجام شده به منظور بدست آوردن ورودی مناسب را کنترل گویند. (البته در حالت Regulation یا Tracking کنترلر باید قادر باشد اثر ورودیهای ناخواسته را کاهش داده یا در حالت ایده آل حذف کند.)

اسلاید ۵ :

دو نوع ورودی ناخواسته در سیستم وجود دارد :

nNoise ورودی ناخواسته ایست که همواره در سیستم تأثیر می گذارد.

nDisturbance یا اغتشاش ورودی ناخواسته ایست که در یک بازه زمانی روی سیستم تأثیر می گذارد.

اسلاید ۶ :

معایب روش Open Loop:

nنیاز به شناسایی Process به طور دقیق.

nمحاسبه تابع f در بسیاری از موارد قابل محاسبه نیست.

nمعکوس تابع f در بسیاری از موارد قابل ایجاد نیست.

nتغییر در سایر پارامترها باعث ایجاد خطا در خروجی می شود.

به منظور حذف این معایب روشی پیشنهاد شد که مشابهت بسیار زیادی به عملکرد انسان دارد.در این روش که

روش کنترل حلقه بسته نامیده شده است مقدار خروجی سیستم همواره توسط یک دستگاه اندازه گیری اندازه

گیری می شود. مقدار خوانده شده با مقدار مطلوب مقا یسه می گردد و خطای سیستم بدست می آید. از روی

این خطا مقدار ورودی مناسب برای سیستم بدست می اید.

اسلاید ۷ :

به خروجی مطلوب در حالت regulation مقدار set point (s. p) گویند.

Yd: command, desired output, set point.

به متغیری که توسط process تغییر داده میشود process variable (p. v) گویند.

به سیگنال اندازه گیری شده که توسط دستگاه اندازه گیری به محل کنترل انتقال داده میشود transmit) میشود ) feed back گفته میشود.

به خروجی کنترولر controller output (c. o) گویند.

شکل نمایش داده شده سیستم کنترل را لوپ کنترل صنعتی نیز می گویند که ساختار کامل انها به صورت زیر می باشد.

اسلاید ۸ :

وظیفه تجهیزات لوپ کنترل:

n

n

nTransmitter: انتقال صحیح خطای اندازه گیری شده.

nMeasurement: اندازه گیری صحیح و دقیق کمیت تحت کنترل.

nControl module: محاسبه خطاو محاسبه co از روی مقدار خطا.

nActuator: اجرا کننده دستور co می باشد.

q

n

اسلاید ۹ :

مزایای روش حلقه بسته :

  • در همه مسا ئل مو جود قابل استفاده است .
  • لزومی به شناخت دقیق سیستم نیست.(محاسبه f نداریم.)
  • سا ختارهای ثابت و مشخصی برای کنترلرها وجود دارد.
  • اثرات ورودی ناخواسته حذف می شود.(کاهش می یابد.)

اسلاید ۱۰ :

تبدیل لاپلاس : (Laplace Transform)

ابزاری است که معادلات دیفرانسیلی و انتگرالی را تبدیل به معادلات جبری ساده می کند.

معرفی : گوییم تبدیل لاپلاس تابع f(t) تابع f(s) است اگر

شرط وجود تبدیل لاپلاس برای تابع f(t) این است که بتوا نیم تابعی به فرم


پاورپونیت مدیریت رفتار، موفقیت و ارتباط

پاورپونیت مدیریت رفتار، موفقیت و ارتباط این پاورپونیت قابل ارائه و قابل ویرایش میباشد برای توضیحات و دیدن اسلایدها ادامه مطلب را نگاه کنید با تشکر
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 0
فرمت فایل zip
حجم فایل 325 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
پاورپونیت مدیریت رفتار، موفقیت و ارتباط

فروشنده فایل

کد کاربری 2047
کاربر

پاورپونیت مدیریت رفتار، موفقیت و ارتباط

مدیریت رفتار

امروزه تأکید بر مهارت های انسانی از اولویت‌های ویژه‌ای برخوردار است. گفته شده است که در مدیریت ، توانایی رفتار کردن با مردم بیشتر از هر نوع توانایی دیگر اهمیت دارد. به موجب گزارش انجمن آمریکایی مدیریت ، اکثر قریب به اتفاق ۲۰۰ نفر از مدیرانی که در یک بررسی پرسشی شرکت کردند، بر این رأی توافق داشتند که مهمترین مهارت یک مدیر ، توانایی در سازگاری و رفتار با مردم است. در این بررسی ، مدیران این توانایی را حیاتی تر از هوش، قاطعیت، دانش و معلومات، یا مهارت های شغلی درجه بندی کردند. پس اگر این اعتقاد را داشته باشیم که نقش هر مدیر لایق، دورنگر و کاردان، تأمین بهداشت روانی کارکنان در سازمان می ‌باشد، سخنی دور از انتظار نگفته‌ایم .

اسلاید ۲ :

درست مثل آن است که مدیران سازمان ها به این وظیفه با احساس مسئولیت و تعمق بیشتری توجه کنند و علاقه خود را نسبت به فراگیری مفاهیم اولیه آن و کاربرد اصول و مفاهیم بهداشت روانی در محیط کار نشان دهند. بهداشت روانی در محیط کار یعنی مقاومت در مقابل پیدایش پریشانی های روانی و اختلال های رفتاری در کارکنان سازمان و سالم سازی محیط و فضای روانی کار به نحوی که هدف های چند گانه زیر تأمین شود:

اسلاید ۳ :

مهمترین مهارت یک مدیر
توانایی در سازگاری و رفتار با مردم است.

  • ۱-هیچ یک از کارکنان سازمان به دلیل عوامل موجود، گرفتار اختلال روانی نشوند.
  • ۲- هر یک از کارکنان از اینکه در سازمان به فعالیت خود اشتغال دارند احساس رضایت کنند و علاقه‌مند به ادامه کار در سازمان باشند.
  • ۳- هر یک از کارکنان سازمان نسبت به خود، رؤسا، مرئوسان و همگنان خود و به طور کلی نسبت به جهان اطراف خود و خاصه نسبت به جایگاه خود در سازمان احساس مثبتی داشته باشند.

اسلاید ۴ :

  • ۴- همه کارکنان سازمان قادر به ایجاد روابط مطلوب با مدیر و محیط کار و عوامل موجود در آن باشند و بالاخره:
  • ۵- علیرغم مشکلاتی که در داخل خانواده و در سازمان محل کار خود دارند، احساس خوشبختی کنند و از این که عضوی از آن سازمان هستند راضی و خشنود باشند.

اسلاید ۵ :

مدیریت‌ رفتارسازمانی‌ در هزاره‌ جدید

‌در هزاره‌ جدید، مدیریت‌ رفتار سازمانی، باید اصول‌ موثر در هزاره‌ قدیم‌ را به‌کارگیرد. نویسندگان‌ این‌ مقاله، پس‌ از بررسی‌ رفتار سازمانی‌ و متون‌ مدیریت‌ براساس‌ واقعیت‌هایی‌ که‌ در طول‌ بیش‌ از ۲۵ سال‌ تجربه‌ عملی‌ و دانشگاهی‌ به‌دست‌ آمده‌ است، این‌ اصول‌ را در هفت‌ اصل‌ اساسی‌ تدوین‌ کرده‌اند، که‌ برای‌ هزاره‌ جدید مناسبند.

اسلاید ۶ :

۱ – افراد سرکش‌

‌این‌ افراد اغلب‌ باعث‌ پیشرفت‌ ناگهانی‌ در دانش‌ و تکنیک‌ها می‌شوند.

‌این‌ افراد از عوامل‌ تغییرند و اغلب‌ با نق‌زدن‌های‌ ممتد موجبات‌ برخی‌ تغییرات‌ را در سازمان‌ فراهم‌ می‌کنند. آنها به‌ندرت‌ مطالب‌ از قبل‌ اعلام‌ شده‌ را می‌پذیرند و چون‌ سری‌ نترس‌ دارند و ضوابط‌ قراردادی‌ گذشته‌ را قبول‌ ندارند، ثروتی‌ باارزش‌ به‌شمار می‌روند. به‌همین‌ خاطر مدیر موفق‌ کسی‌ است‌ که‌ همیشه‌ با این‌ افراد در ارتباط‌ باشد، زیرا آنها راهنمایی‌ برای‌ آینده‌ هستند.

اسلاید ۷ :

۲ – تجربه‌ مدیریت‌

‌قبل‌ از توبیخ‌ رسمی‌ کارکنان، مدیر می‌باید از خود بپرسد تاچه‌ اندازه‌ موفق‌ شده‌ انگیزه‌ سوال‌ و اعتراض‌ را در افراد به‌وجود آورد. یک‌ اصل‌ اساسی‌ روان‌شناسی‌ موسوم‌ به‌ <قانون‌ تاثیر> می‌گوید رفتار نتیجه‌ عمل‌ است. رفتار مثبت‌ افراد با تشویق‌ تکرار می‌شود و رفتار بد با تنبیه‌ کاهش‌ می‌یابد.

‌ازطرفی‌ هم‌ گاهی‌ سرپرستان‌ برای‌ انجام‌ بد کارها پاداش‌ می‌دهند. برای‌ مثال، فرض‌ کنید یک‌ کارمند که‌ علاقه‌ به‌ کار در تعطیلات‌ آخر هفته‌ را ندارد، هنگام‌ کار در تعطیلات، ناراحتی‌ ایجاد می‌کند.

اسلاید ۸ :

۲ – تجربه‌ مدیریت‌

و لذا اگر سرپرست‌ چاره‌ کار را به‌ عدم‌ واگذاری‌ کار در تعطیلات‌ ببیند، به‌ کارمند نشان‌ می‌دهد که‌ راه‌ رسیدن‌ به‌ خواسته‌ها، ایجاد ناراحتی‌ است. و لذا موارد ناخوشایند همیشه‌ کار نامناسب‌ کارمند را به‌دنبال‌ خواهد داشت. سرپرستان، همیشه‌ کارکنان‌ را به‌خاطر کار ضعیف‌ آنها مورد سرزنش‌ قرار می‌دهند بدون‌ آنکه‌ به‌ نقش‌ خود در ایجاد این‌ وضعیت‌ توجه‌ کنند.

اسلاید ۹ :

۳ – ترس‌ مفید

‌مسلماً‌ ترسی‌ که‌ به‌خاطر ابهت‌ مدیر در کارکنان‌ به‌وجود می‌آید، در دنیای‌ کسب‌وکار جایی‌ ندارد. اما درجه‌ای‌ از ترس‌ قابل‌ قبول، می‌تواند مفید باشد. برای‌ مثال، ترس‌ ممانعت‌ از ادامه‌ کار یک‌ گروه‌ به‌خاطر ایجاد ناراحتی‌ برای‌ یک‌ نفر و یا برای‌ خانواده‌ یک‌ نفر، و یا ترس‌ بسیار معمول‌ اینکه، اگر رقابت‌ بین‌ گروهها کنترل‌ شده‌ نباشد، چه‌ تاثیرات‌ مخربی‌ خواهد داشت‌ و نهایتاً‌ از ادامه‌ این‌ رقابت‌ها جلوگیری‌ خواهدشد.

اسلاید ۱۰ :

۳ – ترس‌ مفید

‌هرگز نباید این‌ نوع‌ ترسها نادیده‌ گرفته‌ شده‌ و یا حذف‌ گردند. اگر این‌ ترسها وجود داشته‌ باشند، می‌توان‌ اطمینان‌ حاصل‌ کرد که‌ بزودی‌ هرکدام‌ از آنها جای‌ خود را به‌ یک‌ ترس‌ بزرگتر خواهند داد. و آن‌ ترس‌ برای‌ ادامه‌ بقا سازمان‌ ضروری‌ است. ترس، سازمان‌ را بیدار و زنده‌ و کمی‌ عصبی‌ نگه‌ داشته‌ و باعث‌ جلوگیری‌ از بی‌تفاوتی‌ می‌گردد. یک‌ برخورد ملایم‌ و جزیی‌ از نشانه‌های‌ یک‌ سازمان‌ سالم‌ است. این‌ فشار روحی‌ ملایم، حداکثر بازدهی‌ کارکنان‌ را به‌دنبال‌ خواهد داشت.