رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

سیستم فروش شرکت تحت وب

سیستمهای پایگاه داده ها برای ذخیره کردن اطلاعات به کار می رود هم سیستمهای بزرگ زررواسیون شرکتهای هواپیمایی و هم دفترچه تلفنی که درجیب شما قراردارد پایگاه دادها محسوب می شوند زیرا از آنها برای ذخیره کردن داده ها و بازیابی اطلاعات استفاده میشود تا چندین سال پیش سیستمهای بزرگ پایگاه داده ها تنها بر روی کامپیوترهای بزرگ (main frame) کار می کردند به
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
سیستم فروش شرکت تحت وب

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

سیستم فروش شرکت تحت وب

تاریخچه مختصر پایگاه داده ها

سیستمهای پایگاه داده ها برای ذخیره کردن اطلاعات به کار می رود.

هم سیستمهای بزرگ زررواسیون شرکتهای هواپیمایی و هم دفترچه تلفنی که درجیب شما قراردارد پایگاه دادها محسوب می شوند زیرا از آنها برای ذخیره کردن داده ها و بازیابی اطلاعات استفاده میشود. تا چندین سال پیش سیستمهای بزرگ پایگاه داده ها تنها بر روی کامپیوترهای بزرگ (main frame) کار می کردند. به همین دلیل طراحی پیاده سازی ونگهداری آنها بسیار پر هزینه بود. با به بازارآمدن کامپیوتر ها شخصی (personal computer) قدرتمند و ارزان قیمت فعلی اینک برنامه نویسان می توانند نرم افزارهای لازم برای جمع آوری و ارائه اطلاعات را با هزینه های اندک و در زمان کوتاه تولید کنند.

شناخت پایگاه داده های اکسس (Access)

به طور کلی پایگاه داده مجموعه ای از انواع اطلاعات می باشد. برنامه اکسس پایگاه داده های نسبتا ساده و آسانی را ایجاد میکند. «جدول (table) به محفظه الکترونیکی گفته می شود که برنامه اکسس برای نگهداری داده های شما آن را ارائه می دهد. شکل 1-1

هر جدول (Table ) از سطرها و ستون ها تشکیل می شود. برنامه اکسس مدخل پایگاه داده ها (مثلا هر یک از کارمندان یا فقره موجودی) را در سطر مختص به خود ذخیره می کند. هر سطر یک سابقه record به حساب می آید و هر سابقه شامل اطلاعات خاصی مربوط به یک شخصی مکان و غیره می باشد.

هر سابقه به بخش های مجزایی از اطلاعات تقسیم می شود و هر یک از بخش ها میدان fied نام دارد.

در جدول هر میدان ستون جداگانه ای دارد و دارای بخش های مختلفی از اطلاعات می باشد که با هم جمع می شوند و تشکیل سابقه خاصی را می دهند مثلا last name یک میدان است همه نام های خانوادگی موجود در کل جدول در همان ستون به عنوان میدان last name شناخته می شوند.

برنامه اکسس نوع خاصی از پایگاه داده ها به نام پایگاه داده های رابطه ای (relational DataBase) می باشد این پایگاه داده ها اطلاعات را به زیر مجموعه‌های جداگانه تقسیم می کند . هر زیر مجموعه اطلاعات برای هدف خاصی گروه بندی می نماید (نظیر اطلاعات در مورد مشتری تقاضای فروش کالا) . در برنامه اکسس این زیر مجموعه ها در جدول های جداگانه ای نظیر آنچه قبلا توضیح دادیم قرار دادند.

برنامه اکسس به شما امکان میدهد رابطه ای بین جدول ها برقرار نمایند. این رابطه ها مبتنی بر میدانی هستند که برای هر دو جدول مشترک می باشد. هر یک از این جدول ها دارای میدانی به نام کلید اولیه می باشند.

کلید اولیه هر سابقه رکورد رامنحصرا در جدول شناسایی می کند. بنابراین میدان کلید اولیه primarykey معمولا میدانی است که عدد منحصر بفردی به هر سابقه اختصاص میدهد این عدد در جدول مضاعف نمی باشد به قول معروف unique یعنی یکتا می باشد.

مثلا ممکن است جدول customer دارای میدان ID باشد که هر مشتری را با عدد منحصر بفردی شناسایی می کند. همچنین ممکن است جدولی در اختیار داشته باشید که شامل انواع محصولات شرکت شما باشد وهمچنین می توانید جدولی در اختیار داشته باشید که شامل اجناس شما در انبار باشد که در اینصورت بین جدول project که شامل انواع محصولات شرکت و جدول انبار که شامل اجناس شرکت می باشد ارتباط برقرار می باشد.

برای اینکه جدول projectبا جدول capacitor را بتوانیم پیوند (link) دهیم می‌بایست field میدان projectID درجدول capacitor موجود باشد.

بدین ترتیب متوجه می شوید که حتی پایگاه داده های ساده که از جدول های متعددی تشکیل شده نیز با هم رابطه دارند.

معرفی موضوعات برنامه اکسس

جدول tableفقط یکی از انواع از موضوعات موجود در برنامه اکسس می باشد همچنین شما می توانید در برنامه مزبور با برگه ها forms پرس و جوها Quries و گزارش reports نیز کار کنید

·یک برگه برای وارد کردن ویرایش و مشاهده داده های یک جدول و سابقه رکورد در یک زمان استفاده می شود.

·یک پرس‌وجو به شما امکان میدهد تا سئوالاتی را از پایگاه داده ها بپرسید. از پاسخ پرس و جو میتوانید برای دستکاری داده های موجود در جدول استفاده نمائید نظیر حذف سابقه ها یا مشاهده داده ها موجود درجدولی که فقط ملاک های شخصی دارند.

·یک گزارش به شما امکان می دهدکه اطلاعات پایگاه های داده های موجود در یک قالب را خلاصه نمائید تا برای چاپ مناسب گردند.

به طور کلی هر یک از موضوعات مزبور روشهای مختلفی برای مشاهده و دستکاری داده های جدول به شما ارائه می دهند.

طرح ریزی یک پایگاه داده ها

وقتی پایگاه داده های جدیدی را ایجاد می کنید ، احتمالا می خواهید مطمئن شوید که آن پایگاه داده ها ،‌نه تنها برای رفع نیاز مدخل داده های شما بلکه برای مشاهده گزارش گیری از داده هایی که درجدول های مختلف نگهداری می شوند و در واقع پایگاه داده ها را به وجود می آورند طراحی شده است . پیش ازایجاد پایگاه داده ها کمی وقت صرف طرح ریزی آن نمائید و سپس پایگاه داده ها را پیاده سازی نمائید زیرا که اگر طرح ریزی مناسب برای پایگاه داده ها نداشته باشید در هنگام پیاده سازی با مشکل مواجه خواهید شدکه پس از اینکه پایگاه داده ها را طراحی می کردید می توانید این پایگاه داده را در اختیار نرم افزارهای دیگری قرار داد مثلا میتوانید از پایگاه داده اکسس در کنار زبانهای برنامه نویسی visual c++ وvisal Basic,Delphi و غیره استفاده و یا اینکه از پایگاه داده اکسس که موضوع پایگاه داده پروژه ماست در کنار زمانهای برنامه نویسی اینترنت مثل PHP یا ASP, HTML و غیره استفاده کرد که البته زبان HTML قادر به دسترسی به رکوردهای یک پایگاه داده را بصورت پویا نداردبه قول معروف مثلا اگر بخواهیم رکورد جدیدی را به پایگاه داده اضافه کنیم HTML قادر به انجام این کار نیست چرا که یک زبان برنامه نویسی اینترنت ایستا است ولی ASP از طریق تعریف اشیا CONNECTION و سپس Record set می تواند رکوردهای موجود در پایگاه داده ها را تحت ثاثیر قرار دهد

جهت دریافت فایل سیستم فروش شرکت تحت وب لطفا آن را خریداری نمایید


کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) در محیطهای صنعتی مختلف

در جهان صنعتی امروز، به تولید به عنوان یک سلاح رقابتی نگریسته می شود و سازمانهای تولیدی در محیطی قرار گرفته اند که از ویژگی های آن می توان به افزایش فشارهای رقابتی، تنوع در محصولات، تغییر در انتظارات اجتماعی و افزایش سطح توقع مشتریان اشاره کرد محصولات در حالی که باید بسیار کیفی باشند، تنها زمان کوتاهی در بازار می مانند و باید جای خود را به محصولات
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 906 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 137
کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) در محیطهای صنعتی مختلف

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) در محیطهای صنعتی مختلف

مقدمه

در جهان صنعتی امروز، به تولید به عنوان یک سلاح رقابتی نگریسته می شود و سازمانهای تولیدی در محیطی قرار گرفته اند که از ویژگی های آن می توان به افزایش فشارهای رقابتی، تنوع در محصولات، تغییر در انتظارات اجتماعی و افزایش سطح توقع مشتریان اشاره کرد. محصولات در حالی که باید بسیار کیفی باشند، تنها زمان کوتاهی در بازار می مانند و باید جای خود را به محصولاتی بدهند که با آخرین ذائقه، سلیقه و یا نیاز مشتریان سازگار هستند. بی توجهی به خواست مشتری و یا قصور در تحویل به موقع ممکن است بسیار گران تمام شود. شرایط فوق سبب گردیده تا موضوع اطلاعات برای سازمانهای تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار شود. از طرف دیگر، آخرین بررسی ها حاکی از آن است که استراتژی رقابتی مبتنی بر بازار خود نیز به تدریج در حال گذر است و چشم انداز استراتژیک رقابت در آینده مبتنی بر منابع خواهد بود. به عبارت دیگر در حالی که شرکتها امروزه موفقیت را در تبعیت و استفاده درست از قوانین، فرصتها و شرایط دیکته شده توسط بازار می دانند، استراتژی مبتنی بر منابع بر این موضوع تاکید دارد که منفعت و موفقیت بیشتر با اتکا بر مزیتها و منابع منحصر به فرد و قابل اطمینان شرکت و سرمایه گذاری به منظور توسعه و حفاظت از آنها حاصل خواهد شد.

البته منابع تولیدی مورد نظر تنها شامل سرمایه، زمین، ماشین آلات و تجهیزات نمی شوند، بلکه بنای تولید نسل آینده بر تاکید و توجه به اطلاعات، مدیریت دانش و توجه ویژه به مسئله آموزش افراد خواهد بود.

وضعیت به وجود آمده و تحولات صورت گرفته مذکور در حوزه فعالیتهای تولیدی، اگرچه خود حاصل به کارگیری گسترده و همه جانبه فناوریهای اطلاعاتی در این حوزه است، ولی در عین حال باعث توجه مضاعف سازمانها و شرکتهای تولیدی به مقوله اطلاعات و فناوریهای مرتبط با آن شده است. این تحقیق با هدف تبیین موضوع فوق به طور عام و تبیین بخش خاصی از آن به نام برنامه ریزی فرایند به کمک کامپیوتر صورت گرفته است. اهمیت این بررسی از آنجا ناشی می شود که چند سالی است در کشور، افزایش تعداد واحدهای تولیدی و به تبع آن تحقق نسبی فضای رقابتی باعث گردیده تا توجه تولیدکنندگان و شرکتهای صنعتی به کیفیت محصولات، افزایش سهم بازار و مسئله صادرات معطوف گردد. از همین رو به نظر مــی رسد دانستن تحولات صورت گرفته در بخشهای تولیدی جوامع پیشرفته می تواند در تعیین و شناخت بهتر مسیری که سازمانهای تولیدی و صنعتی کشور برای ارتقای توان رقابتی خود باید طی کنند موثر واقع شود. توسعــه های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات به ویژه هوش مصنوعی و سیستم های خبره، وضعیت تولید در جوامع صنعتی را دگرگون ساخته است.


عصر فعلی را برخی عصر اطلاعات لقب داده اند. این نامگذاری شاید به این دلیل باشد که امروزه اطلاعات به جزء تفکیک ناپذیر زندگی بشر تبدیل شده است. اگرچه اطلاعات از دیرباز در زندگی بشر تاثیر بسزایی داشته و انسان برای تصمیم گیریها و طی طریق همواره محتاج به آن بوده است ولی آنچه که امروزه اهمیت آن را صدچندان کرده، شرایط نوین زندگی و افزایش سهم اطلاعات در آن است.

اختراع رایانه، امکان پردازش سریع و ذخیره حجم انبوهی از داده ها را فراهم آورد و پیشرفتهای بعدی در زمینه ارتباط بین رایانه ها و امکان تبادل داده بین آنها، تبادل و انتقال اطلاعات را در سطح وسیعی ممکن ساخت. این رویدادها به همراه سایر پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه الکترونیک و ارتباطات اعم از میکروالکترونیک، نیمه هادیها، ماهواره و روباتیک به وقوع انقلابی در زمینه نحوه جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی، فراخوانی و ارائه اطلاعات منجر گردید که شکل گیری فناوری اطلاعات حاصل این رویداد بود.

براساس تعریف، فناوریهای اطلاعاتی مجموعه ای از ابزارها، تجهیزات، دانش و مهارتهاست که از آنها در گردآوری، ذخیـــــره سازی، پردازش و انتقال اطلاعات (اعم از متن، تصویر، صوت و...) استفاده می شود.

در این میان نقش ابزارهای رایانه ای و مخابراتی به وضوح مشخص است. این فناوری به سرعت در حال رشد است و فعالیتها و سرمایه گذاریهای انجام شده در این زمینه به ویژه پس از ظهور پدیده اینترنت، بسیار چشمگیر است. دامنه علوم مرتبط با آن بسیار گسترده و وسیع بوده و مباحثی نظیر علوم رایانه و مهندسی نرم افزار، مخابرات، هوش مصنوعی، سیستم های اطلاعاتی مدیریتی، سیستم های پشتیبانی تصمیم، مهندسی دانش، فناوری چندرسانه ای، مدیریت اطلاعات، امنیت داده و اطلاعات، داد و ستد و ارتباطات انسان - رایانه، ارتباطات گروهی مبتنی بر رایانه، روباتیک و پایگاههای اطلاعاتی اینترنتی را شامل می شود. پرتوهای این فناوری نوین بسیاری از زوایای زندگی انسان را فرا گرفته است و بسیاری از علوم و موضوعها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

امروزه موارد استفاده فناوری اطلاعات را می توان در آموزش، مدیریت و سازمان، پزشکی، تجارت، امور نظامی، تولید و صنعت، تحقیقات، حمل و نقل، کنترل ترافیک و صنعت نشر به وضوح مشاهده کرد.

جستجو به منظور یافتن راهی بهتر برای تولید قطعات، همواره عامل محرک و اساسی در خودکارسازی یا اتوماسیون بوده است. تعویض نیروی کار انسانی با ماشین را می توان ابتدایی ترین مرحله خودکارسازی تولید دانست که حدوداً در سال 1775 میلادی به وقوع پیوست و انقلاب صنعتی نقش موثری در رابطه با آن داشت. دستگاه تراش و نقاله ها نمونه هایی از مکانیزاسیون ایجاد شده بودند. روند اتوماسیون، در سال 1952 با ساخت اولین ماشین NC در دانشگاهMIT وارد مرحله جدیدی شد که مشخصه بارز آن عبارت بود از جایگزینی کنترل انسانی با کنترل خودکار ماشین. نوعی از اتوماسیون قابل برنامه ریزی بود که عملیات آن به وسیله اعداد و نشانه ها کنترل می شد.

در دهه 70، با ظهور رایانه های ارزانتر و کارآتر و پیشرفتهای الکترونیکی و مخابراتی، اتوماسیون های نقطه ای نیز به تدریج گسترش یافته و با پیوستن به یکدیگر تبدیل به اتوماسیون های گسترده تری به نام جزایر اتوماسیون شدند. جزایر اتوماسیون نشانگر مجموعه ای از زیرسیستم های یکپارچه خودکار شده در کارخانه هستند. سیستم های تولید انعطاف پذیر، سیستم مدیریت تولید، سیستم های یکپارچه جابجایی و انبارسازی مواد و سیستم های CAM وCAD نمونه هایی از جزایر اتوماسیون ایجاد شده هستند. انگیزه غایی، همانا خواست انسان برای افزایش هرچه بیشتر اتوماسیون در سیستم تولیدی به منظور دستیابی به بهره وری بالاتر است.

باادامه فعالیت و تحقیق بر روی جزایر اتوماسیون، این جزایر نیز به مرور توسعه پیدا کرده و شروع به همپوشانی و رقابت با یکدیگر کردند.

این مسئله به همراه جایگزینی تدریجی اندیشه سیستمـی و کل نگر به جای اندیشه جزء نگرانه، همچنین پیشرفتهـای صورت گرفته در زمینه فناوری اطلاعات باعث شد تا برخی به فکر یکپارچه سازی کلیـه عملیات تولیدی با یکدیگر بیفتند و به این ترتیب موضـوع «تولید یکپارچه رایانه ای» Computer Integrated Manufacturing = CIM)) مطرح گردید.

تولید یکپارچه رایانه ای اگرچه پایان تلاشهای محققان در خودکارسازی امور تولیدی و صنعتی نیست اما از آنجا که نمایانگر خودکارسازی و یکپارچه سازی کلیه فعالیتهای مرتبط با تولید به وسیله به کارگیری رایانه ها، روبات ها و شبکه های ارتباطی در درون یک کارخانه است دارای اهمیت بسیار زیادی است.

تولیدیکپارچه رایانه ای نوعی فناوری است که می تواند به هر صنعت وابسته شده و توسط آن صنعت هدایت شود، بدین معنی که هر صنعت برحسب مجموعه تجارب، نیازمندیها و موقعیتهای خاص خود، شرایطی ویژه برای تولید یکپارچه رایانه ای فراهم می آورد. از این رو، تعاریف و توصیفهای متفاوتی برای آن وجود دارد. در زیر نمونه هایی از توصیف های صورت گرفته ارائه شده است.

سیستم یکپارچه رایانه ای شامل رایانه ای کردن فراگیر و سیستماتیک فرایند تولیدی است. چنین سیستم هایی بااستفاده از پایگاه داده های مشترک، فعالیتهایی همچون طراحی به کمک رایانه، ساخت به کمک رایانه، مهندسی به کمک رایانه، انجام تست ها، تعمیرات و مونتاژ را یکپارچه می سازند.

(اسپریت، کمیسیون انجمن های اروپایی 1982) سیستم تولید یکپارچه رایانه ای عبارتست از به کارگیری یکپارچه اتوماسیون بر پایه رایانه و سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری به منظور مدیریت فعالیتهای سیستم تولیدی، از طراحی محصول تا فرایند تولیدی و نهایتاً توزیع به انضمام مدیریت تولید و موجودی و مدیریت منابع مالی.

(هارن و براون 1984) سیستـم تولید یکپارچه رایانـه ای، پردازنـده های مواد و اطلاعات است که سه زیر سیستم اصلی آنها عبارتند از: سیستم فیزیکی کارخانه، سیستم تصمیم و سیستم اطلاعاتی.

(مایر 1990) تولید یکپارچه رایانه ای عبارت است از علم و هنر خودکارسازی بااستفاده از یکپارچگی حاصل از فناوری اطلاعات در فرآیندهای تولیدی. (یومانز و همکاران 1986)

با کمی دقت در توصیفها و دیدگاههای مذکـور در مورد تولیـد یکپارچه رایانـه ای مـــی توان به نقش و اهمیت اطلاعـات و فناوریهای اطلاعاتی در تحقق سیستم تولید یکپارچـه رایانه ای پی برد. به بیان دیگر، می توان گفت که این سیستم در طی روند توسعه فناوری اطلاعات به مانند فعالیت مهمی در کنار آن ظاهر گردیده و گسترش یافته است.

برای بررسی نقش فناوری اطلاعات در این سیستم بهتر است که ابتدا دیدگاه مذکور کمی شفاف تر شود. همانگونه که هارن، براون و شیونان در کتابشان اشاره می کنند، درک مسئله این سیستم بستگی به زمینه تجربی و دیدگاه اشخاص نسبت به آن دارد. از این رو است که نگرشها و دیدگاههای متفاوتی در رابطه با آن وجود دارد که آنها در اثر خود به برخی از آنها اشاره کرده اند. آنچه در اینجا به عنوان ملاک در نظر گرفته می شود، دیدگاهی است که خودهارن و همکارانش در مورد این سیستم ارائه کرده اند. این دیدگاه که در شکل یک نشان داده شده است به لحاظ جامعیت و نگرش سیستمی، مناسبترین دیدگاه از بین دیدگاههای موجود به نظر می رسد .

ارتباط نشانگر یکپارچگی مجموعه عملیات و نیز نشاندهنده مدار بسته بازخورد اطلاعات هستند. به طور خلاصـه، مـی توان گفت که تولید یکپارچه رایانه ای به معنی یکپارچگی جزایر اتوماسیون مرتبط با عملیات اداری - مالی، پشتیبانی مهندسی، مدیریت تولید و عملیات مربوط به سطح اجرایی است. این فرایند به وسیله ارتباطات رایانه ای و تسهیلات ذخیره سازی داده ها انجام می شود.

در گذشته طراحی قطعات و محصولات به صورت دستی و بااستفـاده از میزهای بزرگ و ابزارهای نقشــــه کشی انجام می گرفت و نقشه ها غالباً برروی کاغذ ترسیم می شدند. به همین سبب طراحیها عموماً وقت گیر و پردردسر بودند. همچنین در صورت ترسیم اشتباه و یا تغییر طرح، اصلاح و رسم مجدد نقشه ها زمان زیادی را به خود اختصاص می داد. این مسئله در مواردی که محصول از قطعات متعدد و پیچیده برخوردار بود نمود بیشتری داشت. نگهداری نقشه ها و مراقبت از آنها نیز مسئله دیگری بود که هم فضای زیادی را می طلبید و هم زمان قابل توجهی را برای کدگذاریبایگانی و بازیابی مجدد به خود اختصاص می داد. بااین همه این نقشه ها تنها نمایانگر شکل و وضعیت هندسی و مکانی قطعات نسبت به یکدیگر آن هم به صورت دو بعدی بودند.

به تدریج با بکارگیری رایانـه در امر نقشــه کشی و ایجاد و توسعه نرم افزارهای CAD ، تحولی در امور طراحی به قوع پیوست. کاهش خطاهای طراحی و تولید، ایجاد تناسب میان نقشه و روشهای تولید، تشخیص آسان روابط اجزای قطعه در مرحله تحلیل، تسهیل در آمــاده سازی مستندات و بهبود یا افزایش استانداردهای طراحی از مزایای طراحی به کمک رایانه بودند.

امروزه باافزایش توان رایانه ها در ذخیره و پردازش داده و همچنین پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه فناوریهای اطلاعاتی به ویژه هوش مصنوعی، امکانات و قابلیتهای سیستـــم های CAD به طور چشمگیری افزایش یافته است. نرم افزارهای پیشرفتهCAD امروزی، امکان ایجاد مدلهای توپر سه بعدی را برای طراح فراهم آورده اند. این نرم افزارها با بهره برداری وسیع از تکنیــک های هوش مصنوعی و به لطف سیستم های خبره تعبیه شده در آنها، قابلیت تجزیه و تحلیل طرحها را نیز دارا هستند. به عنوان مثال آنها قادرند جرم طرح، حجم طرح و مرکز ثقل قطعات را محاسبه و تعیین کنند.

می توانند محل برخورد یا فصل مشترک قطعات مونتاژی را بررسی کنند و خواص مکانیکی قطعات نظیر تنش و یا جریان گرمایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. برخی از این نرم افزارها می توانند حرکت قطعات را نیز مورد مطالعه قرار دهند و برخی دیگر قادرند نقاط و زمانهای بازرسی قطعه را تعیین سازند. آنها حتی پایگاه اطلاعاتی مورد نیاز تولید محصول را به وجود می آورند. پایگاه مذکور شامل تمام اطلاعات مربوط به محصول از دید طراحی، از اطلاعات هندسی، لیست مواد و قطعات، مشخصات مواد و غیره گرفته تا اطلاعات اضافی مورد نیاز برای تولید می شود. سیستم های قدرتمندCAD فعلی، همچنین قابلیت تبادل اطلاعات با سیستم های بانک اطلاعاتی و انتقال داده ها به سایر نرم افزارهای تولیدی را نیز دارا هستند که این ویژگی، کارآیی آنها را به نحو چشمگیری افزایش داده است.

جهت دریافت فایل کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) در محیطهای صنعتی مختلف لطفا آن را خریداری نمایید


مهندسی نرم افزار

مهندسی نرم افزار، مدیریت برای به نظم درآوردن وقاعده مند نمودن وابستگی ها وارتباطات همه جنبه های محصول نرم افزاری که درتمامی مراحل سیستم شنا سایی وتعیین می گردد ، می باشد
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 117 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مهندسی نرم افزار

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

مهندسی نرم افزار

فصل اول

مهندسی نرم افزار وروش های آن

1-1 مهندسی نرم افزار چیست ؟

مهندسی نرم افزار، مدیریت برای به نظم درآوردن وقاعده مند نمودن وابستگی ها وارتباطات همه جنبه های محصول نرم افزاری که درتمامی مراحل سیستم شنا سایی وتعیین می گردد ، می باشد .

درواقع مهندسی نرم افزارفرایند تولید نرم افزار براساس فهم مسائل ومشکلات ، دستیابی به راه حل ها ودستیابی به تئوریها ، روش ها وابزارهای مورد نیاز ودرانتها رسیدن به هدف مطلوب می باشد .

مهندسی نرم افزارباید درطول ساخت ، نگهداری توسعه وانفصال یک نرم افزار برهمه عملکردها نظارت داشته باشد .

2-1 ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت یافته

در رهیافت طراحی نرم افزار بر اساس روش ساحت یافته، ابتدا به مسئله در حالت کلی نگاه می شود، آنگاه مسئله به قسمت های کوچکتر شکسته می شود، این کار آنقدر تکرار می گردد تا مسائل خرد شده به اندازه کافی قابل فهم و ساده باشند. این مراحل به تجزیه عملیاتی معروف است. بیشتر اجزاء (توابع) در این روش نیاز به داده ها دارند که در سیستم عملیات در بانک های اطلاعاتی نگهداری می شوند. در واقع در این روش داده ها و توابع عملیاتی از هم تفکیک می گردند. پس از حل مسائل کوچکتر و ترکیب آنها با هم، مسئله اصلی قال حل خواهد بود.

مشکل اساسی در این رهیافت این است که اگر مسائل پیچیده باشد، سیستم در نگهداری اطلاعات با مشکل مواجه می شود. اگر در این سیستم ها نیاز باشد که تغییری صورت گیرد، این تغییر در مکان های زیادی باید اعمال گردد. در این صورت مشکلات تقریباً بزرگی به وجود می آید.

مهندسی نرم افزار ساخت یافته نیز بر اصول ذکر شده فوق مبتنی است. از جمله متدلوژی های مهندسی نرم افزار می توان به دو روش

( (structured Systems Analysis & Design Method SSADM روش تحلیل و طراحی سیستم های ساخت یافته و (Jackson System Development) JSD توسعه سیستم جکسون، اشاره نمود.

3-1 شی ء گرایی و مهندسی نرم افزار شیء گرا

از دید شیء گرایی داده ها و توابع به هم مرتبط هستند و در یک ماژول قرار می گیرند. در واقع هریک از این ماژول ها که مجموعه داده ها و توابع هستند که شیء نامیده می شوند. اشیاء در دنیای واقعی نیز می توانند به وسیله دو چیز مشخص گردند (مشخصه و رفتار).

اصول بنیادی که در شیء گرایی با آن مواجه هستیم، اشیاء، کلاس ها و وراثت می باشند. ایده شیء گرایی نیز به دنیای مهندسی نرم افزار راه یافته است و بر این اساس روش های مختلف مهندسی نرم افزار به وجود آمده است. که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

- (object Modeling Technique) OMT

- (Real – time Object – Oriented Modeling ) ROOM

-Object – Oriented Software Engineering ) OOSE)

-(Unified Modeling Language) UML

بدلیل آنکه از UML در مراحل توسعه نرم افزار (RUP) استفاده می گردد، در این قسمت جا دارد که در مورد UML توضیحات بیشتری بدهیم.

4-1 معرفی Unified Modeling Language

در میانه دهه نود، سه روش وجود داشت که از بقیه قویتر به نظر می رسید. این سه زبان که شروع به همگرایی کرده بودند، هریک دارای عناصری از دو روش دیگر نیز بود و دارای توانایی های منحصر بفردی نیز بودند :

- Booch برای طراحی و پیاده سازی عالی به نظر می رسید. گرچه روش بوچ خیلی قوی بود ولی علائم زبان به سختی درک می شد.

- OMT (تکنیک مدل سازی اشیاء) برای تجزیه و تحلیل بسیار عالی بود و بهترین روش برای سیستم های اطلاعاتی دارای داده های حساس به نظر می رسید.

- OOSE (مهندسی نرم افزار به روش شیء گرا) به عنوان یک مزیت به مدل Use Case معروف است. Use Case تکنیک توانمندی برای درک رفتار کل سیستم هستند. (محدوده ای که شیء گرایی به طور سنتی در آن ضعیف بود)

در سال 1994 Gim Rumbaugh تاسیس کننده OMT و در سال 1995 Ivar Jacobson بنیانگذار OOSE هم به گروه Booch در شرکت Rational پیوست. بدین ترتیب گروه سه نفر بوچ ، رامبو و جاکوبسن مدل یکپارچه UML را به وجود آوردند.

UML یک زبان استاندارد برای مدل سازی اشیاء در توسعه سیستم های شی ء گرا می باشد. UML از ترکیب و اتحاد سه متدلوژی و طراحی شیء گرای فوق به وجود آمده است.

هدف اصلی UML ایجاد یک زبان مشترک برای مهندسان و تولیدکنندگان نرم افزار در تحلیل و طراحی سیستم های شیء گراست.

5-1 تصورات غلط در رابطه با Rational Unified Process

علی رغم آنکه اغلب افراد تصور می کنند RUP یک متدلوژی و یا روش مهندسی نرم افزار است، باید اظهار داشت که این تصور و برداشت کاملاً نادرست می باشد.

RUP خود یک مدل از مهندسی نرم افزار است که بر تکرار و توسعه استوار است و هریک از متدها می تواند در قالب این مدل تکرار و توسعه نقش بگیرد. چنانچه قبلاً اظهار شد UML به عنوان زبان یکپارچه ساز و روشی شی ء گرا در مدل RUP استفاده می گردد. در واقع RUP استفاده می گردد. در واقع RUP رویکردها، وظایف و مسئولیت ها را در یک سازمان توسعه یافته نظام دهی می کند و هدف آن تضمین تولید محصول نرم افزاری خروجی با کیفیت بالا و منطبق بر نیازمندی های کاربران در زمان و هزینه پیش بینی شده می باشد. در واقع RUP پروسه تولید است و توسط شرکت نرم افزاری Rational پشتیبانی می گردد.

جهت دریافت فایل مهندسی نرم افزار لطفا آن را خریداری نمایید


کنترل وسائل خانگی از طریق خط تلفن

این پروژه به دستگاه های کنترل از دور همانند سیستم های کنترل از راه دور یا کنترل ها (کنترل تلویزیون و ) مربوط می شودکه در واقع بدین معناست که سیگنالهای متعدد دستوری بیرون از منزل از طریق خط تلفن می توانند انتقال یابند تا عملیات دستگاههای الکتریکی موجود در منزل (مکانی که سیگنالها دریافت می شوند)را کنترل کند به طور خاص، پروژه حاضر مربوط به دستگاههای
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 470 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
کنترل وسائل خانگی از طریق خط تلفن

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

کنترل وسائل خانگی از طریق خط تلفن

مقدمه:

این پروژه به دستگاه های کنترل از دور همانند سیستم های کنترل از راه دور یا کنترل ها (کنترل تلویزیون و ... ) مربوط می شودکه در واقع بدین معناست که سیگنالهای متعدد دستوری بیرون از منزل از طریق خط تلفن می توانند انتقال یابند تا عملیات دستگاههای الکتریکی موجود در منزل (مکانی که سیگنالها دریافت می شوند)را کنترل کند. به طور خاص، پروژه حاضر مربوط به دستگاههای کنترل از راه دوری می شود که به طور اتوماتیک اگر کسی در محل نباشد پاسخ تماس گیرنده را داده و عملیات دستگاه الکتریکی کنترل می کنند.

دستگاههای کنترل از راه دور متداول با استفاده از خط تلفن سیگنال دستورات تماس گیرنده را انتقال می دهند، که در این حالت سیگنالها به طور معمول شامل یک دستگاه پاسخ گو اتوماتیک است که به طور اتوماتیک به تماس وارده و دستگاه مربوطه (با توجه به سیگنال دستور) پاسخ می دهد.

با جزئیات بیشتر، دستگاه پاسخ گوی اتوماتیک به تماس گرفته شده عکس العمل نشان داده و یک پیغام از پیش معین شده به همراه یک سیگنال کنترلی مشخص برای حالت مخصوص عملیات دستگاه به تماس گیرنده ارسال می کند.

سیگنال کنترلی به وسیله یک دستگاه که دستگاه های داخل منزل را کنترل می کند ترجمه می شود. با این روش ( فعلی کنترل از راه دور) کاربر باید دقیقاً درزمان مورد نظر دستورات را به دستگاه مورد نظر در خانه انتقال بدهد تا دستگاه مورد نظر را کنترل کند. به مفهوم دیگر عملیات مربوطه قابل انجام نخواهد بود مگر اینکه در لحظه بحرانی تلفن در دسترس کاربر باشد.

بنابراین یک هدف اساسی در پروژه فعلی ارائه یک دستگاه کنترل از راه دور است که از طریق خط تلفن کار کند که در آن کاربر مجبور نباشد که دستورات را هربار که می خواهد به دستگاه دستور بدهد ارسال کند.

هدف فوق از پروژه فعلی از طریق یک دستگاه کنترل از راه دور توسعه یافته که در داخل خود حافظه دارد میسر می شود ، بدین معنا که برای ذخیره فرمان و داده عملیات از دستگاه های مختلف که شامل زمانی که دستگاه ها قرار است روشن یا خاموش شوند و توانایی تعداد این دستورات برای دستگاه ها با توجه به برنامه فرمان بندی شده در حافظه را داراست. این دستگاه کنترل از راه دور می تواند برای تعداد زیادی از خصوصیات آماده شود.

بنابراین یک هدف دیگر از پروژه فعلی این است که یک دستگاه کنترل از راه دوری ارائه کنیم که دستگاه را بدون استفاده از سیم کنترل کند، (برای مثال با استفاده از ارسال نور مادون قرمز یا امواج مافوق صوت).

همچنین یک هدف دیگر از پروژه فعلی وجود دارد و آن این است که دستگاه کنترل از راه دوری درست کنیم که هر دستگاه ما را با استفاده از کنترل بی سیم خود کنترل کنیم.

هنوز یک هدف دیگر از پروژه فعلی وجود دارد که دستگاه کنترل از راه دوری درست کنیم که بتوانیم بر روی آن فرستنده ابتدائی نصب کنیم که برای فرستادن سیگنالهای کنترلی به دستگاه های دیگر و یک اتصال دهنده اتصالات اضافی که برای انتقالات ضروری استفاده می شود (که برابری می کند با انتقال دهنده اصلی نصب شده) و می تواند نزدیک دستگاههای انتخاب شده برای کنترل قرار بگیرد.

یک هدف دیگر از پروژه فعلی این است که دستگاه کنترل از راه دوری درست کنیم که عملیات کنترل از راه دور را حتی اگر تلفن یا دستگاه پاسخ گوی اتوماتیکی مثل دستگاه پیغام گیر در خط قرار داشت و تماس کاربر را دریافت کرد بتواند عملیات را انجام دهد.

یک هدف دیگر از پروژه فعلی این است که دستگاه کنترل از راه دوری درست کنیم که به راحتی بتوانیم متوجه شویم که آیا عملیاتی که قصد انجام بوده است به وقوع پیوسته اند؟

هدف دیگری از پروژه فعلی آن اینست که دستگاه کنترل از راه دوری درست کنیم که برای مجموعه ای از انتقال دهنده ها کاملاً قابل چرخش بوده تا دیوار نوری مادون قرمز دقیقاً بتواند دستگاه مورد نظر برای کنترل(برای انتقال داده) را هدف گیری کند .

این هدف ها و امکانات اضافه شده از طریق ارائه کردن یکی از دستگاههای کنترل از راه دور که در ادامه شرح داده شده اند قابل دسترس خواهند بود.

فصل اول

تشریح پروژه ها

1-1- پروژه 1

دستگاه کنترل از راه دوری که در این پروژه گنجانده شده در ادامه از طریق شکل تشریح می شود و ساختار مفهومی آن را نشان داده می شود.

شکل 2 یک بلوک دیاگرام از سیستم کنترل و شکل 3 یک فلوچارت از عملیات دستگاه است. با نگاه اول به شکل 1، عدد 1 نشان دهنده دستگاه کنترل پروژه فعلی است که به دکمه IN مجهز شده ، عدد 2 برای حالت انتخاب عملیاتی که قرار است انجام شود وقتی شخصی در منزل حضور دارد (بعد از این آن را به عنوان ورودی IN) ( می شناسیم) و دکمه 3 خروجی برای نوع دیگری از عملیات در نظر گرفته شده که زمانی استفاده می شود که کسی در خانه نیست تا تلفن را دریافت کند. (از این به بعد آن را به عنوان خروجی (out) می شناسیم)

دکمه های 4 و 5 و 6 به ترتیب برای روشن و خاموش کردن دستگاههای 12 و 13 و 14 هستند. چراغهای نمایش 7 و 8و 9 بدین منظور استفاده شده اند که روشن یا خاموش بودن دستگاههای 12 و 13 و 14 را مشخص کنند. دیپ سویچ 10 برای مشخص کردن کد اعداد و شماره 11 برای مشخص کردن زمان. دستگاه کنترلی فقط به دستگاههای 12 و 13 و 14 از طریق رله متصل نیست بلکه در تلفن 15 (از طریق ترمینال 16) به خط تلفن 17 متصل است ارتباط دارد.

سیستم کنترل دستگاه با توجه به شکل 2، شامل قسمتهای زیر است:

1) یک میکروکامپیوتر 18 است که سیگنال ها را به طور کامل کنترل می کند و اوسیلیتور (OSC ) 19 سیگنالهای استاندارد و کلاک (Clk) را برای ریزکامپیوتر 18 درست می کند.

2)یک مبدل سیگنال ها 20 برای ارسال سیگنالهای تماس دریافتی به ریز کامپیوتر 18 (در صورت لزوم آنها را به فرم سازگار برای ریزکامپیوتر18 ترجمه می کند).

3)رمز گشای بوق 21 که سیگنالهای چند فرکانس از تلفن تماس گیرنده از طریق خط 17 ارسال شده را رمز گشایی کرده و به ریزکامپیوتر 18 ارسال می کند.

4)ترکیب کننده صدا 22 برای ایجاد صدای ویژه

5)تقویت کننده 23 برای تقویت کردن صدایی که از ترکیب کننده صدا 22 می آید.

6)واسط 24 برای متصل کردن سیگنالهای فرکانس های چند گانه و سیگنالهای صوتی به خط تلفن 17. 7)رله 25 برای بستن مدار DC که فرمان خود را از طریق مبدل سیگنال 20 دریافت می کند.

8)گرداننده 27 که سیگنال را برای کنترل لامپ 26 و ترمینال دستگاه 14 و 13 و 12 انتقال می دهد.

9)سوئیچ انتخاب حالت 28 (SW Mode) برای انتخاب حالت ورودی یا خروجی عملیات فوق استفاده می شود.

10)مدار کلاک 29 برای نمایش و ذخیره ساعت .

11) ROM شماره 30 برای ذخیره برنامه ها و ریز برنامه ها برای کنترل عملیات مختلف و پاسخ گوئی به تماس ها.

12) RAM شماره 31 برای ذخیره دستورات تماس گیرنده.

13) قسمت نصب کد (code set) 32 برای تنظیم کردن کد عددی.

14) منبع جریان (power) 33 همانند باطری عمل می کنند.

عملیات دستگاه کنترل 1 که در بالا توضیح داده شده به عنوان یک مثال است که در آن کاربر عملیات ترمینال دستگاه نشان داده شده با عدد 12 را کنترل می کند. قبل از ترک منزل کاربر دستگاه شماره 12 را روشن می کند، اگر چراغ نمایش 7 نیز همانند دستگاه 12 روشن شد، منبع تغذیه دستگاه 12 بلافاصله شروع به عملیات می کند. اگر این اتفاق افتاد کاربر دکمه کنترل دستگاه 4 را که مربوط به این دستگاه می شود نشان می دهد و این باعث خاموش شدن چراغ نمایش 7 برای دستگاه می شود، بدین ترتیب برق منبع تغذیه را نیز قطع می کند. کاربر سپس دکمه خروجی (out) 3 را فشار می دهد برای انتخاب حالت خروج (out) عملیات و منزل را ترک می کند (شکل شماره 3).

زمانی که فردی خارج از خانه تماس می گیرد (yes in n2) و تلفن 15 زنگ می خورد، سیگنالهای تماس از طریق ریز کامپیوتر 18 و از میان مبدل سیگنال 20 به داخل راه می یابند . بعد از شمارش تعداد مشخصی از تعداد زنگ دستگاه کنترل 1 آن را به عنوان یک تماس در نظر می گیرد و مدار DC مزبور را با استفاده از فعال کردن رله 25 می بندد. اینکار باعث می شود تا به تماس گیرنده پیغامی از طریق تولید کننده صدا 22 ارسال شود و با استفاده از تقویت کننده 23 و رابط 24 به تماس گیرنده اعلام می شود که کسی در منزل نیست که پاسخ تماس او را بدهد(n3) .

سیستم اکنون برای عملیات کنترل از راه دور آماده است. اگر تماس از طرف فردی بود که قصد نداشت دستوراتی را به دستگاه بدهد، این کاربر متوجه خواهد شد که کسی در منزل نیست که پاسخ تماس او را بدهد. اگر کاربری که تماس را برقرار کرده همان کاربری است که قصد دارد دستگاه ها را کنترل کند، باید کدهای عددی مورد نظررا همراه با دکمه # درانتها فشار بدهد. (در مورد فشار دکمه در شکل 1 توضیح داده شده است )

اعداد وارده از طریق رمزگشای بوق 21 رمزگشایی می شوند و به میکروکامپیوتر 18 انتقال می یابند تا تشخیص دهد که کد عددی درست دریافت شده باشد. اگر مشخص شد که کد مزبور صحیح است (yes in n6) پیغامی به کاربر برای دریافت ورودی ارسال می شود. (n5) تمام پیامهایی که به کاربر ارسال می شوند با پیش صدای بوق هستند (مثل دینگ ـ دونگ) که به کاربر هشدار دهند که پیغام گفتاری قرار است پخش شود. (اما هیچکدام از این صداهای بوق قصد محدود کردن دامنه پروژه را ندارند.)

در ادامه کاربر یک کد دلخواه را با توجه به جدول کدها می بایست وارد کند

جهت دریافت فایل کنترل وسائل خانگی از طریق خط تلفن لطفا آن را خریداری نمایید


چارچوبNET

نوشتن برنامه برای یک کامپیوتر همانند یاد دادن گره زدن بند کفش به کودکان است تا زمانی که شما نتوانید درست مراحل کار را بیان کنید ، هیچ کاری انجام نمی شود ویژوال C یک زبان برنامه نویسی است که بوسیله آن می توانید به کامپیوتر خود بگویید چه کارهایی را انجام دهد اما کامپیوتر نیز مانند یک کودک است و فقط کارهایی را می تواند انجام دهد که م
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 532 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116
چارچوبNET

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

چارچوبNET

مقدمه :

نوشتن برنامه برای یک کامپیوتر همانند یاد دادن گره زدن بند کفش به کودکان است . تا زمانی که شما نتوانید

درست مراحل کار را بیان کنید ، هیچ کاری انجام نمی شود . ویژوال C# یک زبان برنامه نویسی است که بوسیله

آن می توانید به کامپیوتر خود بگویید چه کارهایی را انجام دهد اما کامپیوتر نیز مانند یک کودک است و فقط

کارهایی را می تواند انجام دهد که مراحل آن به وضوح مشخص می شوند . اگر تا کنون هیچ برنامه ای ننوشته

باشید ممکن است این کار بسیار مشکل به نظر برسد ، البته در بعضی مواقع نیز به همین صورت است. اما

خوشبختانه . ویژوال C# زبانی است که سعی کرده است این موضوع را تا حد ممکن ساده کند و به شما اجازه

می دهد تا کارهای بسیار مشکل را به سادگی انجام دهید . درک اتفاقی که در سطوح پایین برای اجرای

یک برنامه رخ می دهد هیچ وقت ضرری نداشته است ، اما در . ویژوال C# برای نوشتن یک برنامه نیازی

به درگیری با مسائلی از این قبیل ندارید و می توانید به راحتی بر الگوریتم برنامه ای که می خواهید بنویسید

تمرکز کنید.

برنامه هایی که بوسیله . ویژوال C# نوشته می شوند می توانند بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا شوند

حتی اگر تا کنون هیچ برنامه ای برای کامپیوتر ننوشته باشید . ویژوال C# ( همانطور که از اسم .NET

مشخص است) می توانید برای ایجاد برنامه های قابل استفاده در اینترنت مورد استفاده قرار گیرد شما می توانید

با این زبان به راحتی برای دستگاههای موبایل و یا Pocket PC برنامه بنویسید.

فصل اول

چارچوب .NET

چارچوب .NET

چارچوب .NET چیست ؟

چارچوب .NET چگونه کار می کند وچه چیزی باعث شده است که به یک فریم ورک پر طرفدار تبدیل شود ؟

با زبان C# چه برنامه هایی را می توان نوشت ؟

چارچوب .NET چیست ؟

درتعریف .NET می توانیم بگوییم که : " چارچوب .NET یک پلتفرم جدید است که توسط مایکروسافت برای

طراحی و توسعه نرم افزار ایجاد شده است ."

نکته جالبی که در این تعریف وجود دارد ابهام زیادی است که در این تعریف به کار برده ام اما برای این کار دلیل

خوبی وجود دارد . برای شروع، توجه کنید که در این تعریف نگفته ام " طراحی و توسعه نرم افزار برای سیستم

عامل ویندوز . " اگر چه مایکروسافت چارچوب .NET را برای اجرا روی سیستم عامل ویندوز منتشر کرده است

، به زودی نسخه های دیگری از این چارچوب را مشاهده خواهید کرد که بر روی سیستم عامل های ویندوز منتشر

کرده است ، به زودی نسخه های دیگری از این چارچوب را مشاهده خواهید کرد که بر روی سیستم عامل های

دیگر مانند لینوکس نیز اجرا می شوند . یکی از این نسخه ها مونو است. مونو یک نسخه متن باز از چارچوب

.NET است

(که شامل کامپایلر C# نیز هست) که برای سیستم عامل های گوناگونی مانند نسخه های مختلف لینوکس و

مکینتاش منتشر شده است به علاوه میتوانید با استفاده از نسخه فشرده این چارچوب به نام

Microsoft .NET Compact Framework که زیر مجموعه ای از چارچوب .NET است . اگر به تعریفی

که در بالا برای چارچوب .NET آورده شده است مشاهده می کنید که این تعریف محدود به نوع خاصی از برنامه

ها نیست . در حقیقت در مورد نوع برنامه هایی که می توان با .NET نوشت هیچ محدودیتی وجود ندارد که

بخواهیم آنرا ذکر کنیم از چارچوب .NET می توانید برای طراحی برنامه های تحت ویندوز برنامه های تحت وب ،

سرویسهای مبتنی بر وب و ... استفاده کنید .

چارچوب .NET یک چارچوب کلی است و محدود به زبان برنامه نویسی خاصی نیست. شما میتوانید برنامه

خودتان را به هر زبانی که بخواهید بنویسید

چارچوب .NET از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

یکی از اجزای اصلی چارچوب .NET کتابخانه کلاس عظیم آن است که می توانید از آن در برنامه های خود

استفاده کنید کتابخانه کلاس یک مجموعه از توابع وکلاسها است که برای انجام امور مختلف مورد استفاده قرار

می گیرد . برای مثال یک کتابخانه کلاس ، شامل توابعی برای کنترل ورودی و خروجی ، استفاده از امکانات چاپ ،

کار با انواع مختلف شبکه و ... است . این توابع وکلاسها که با استفاده از تکنیکهای برنامه نویسی شئ گرا نوشته

شده اند ، در .NET به گروهها یا فضای نامهای مختلفی دسته بندی می شوند .

در نوشتن یک برنامه می توانید هر کدام از فضای نامها را که نیاز داشتید به برنامه اضافه کنید برای مثال یکی از

این فضای نامها برای برنامه نویسی تحت ویندوز بکار می رود ،یکی دیگر برای برنامه نویسی شبکه مورد استفاده

قرار می گیرد فضای نام دیگری برای برنامه نویسی تحت وب به کار می رود . بعضی از این فضای نامها خود به

فضای نامهای کوچکتری تقسیم می شوند که برای کار برد خاصی در آن قسمت استفاده می شود. برای مثال

فضای نام برنامه نویسی تحت وب شامل یک فضای نام کوچکتر است که برای نوشتن سرویسهای تحت وب بکار

می رود .

باید توجه داشته باشید که تمام سیستم عامل ها،همه توابع موجود در این فضای نامها را پشتیبانی نمی کنند.

برای مثال یک دستیار دیجیتال شخصی از توابع اصلی چارچوب .NET پشتیبانی می کند ، اما یک سری از

توابع که در این وسایل کاربردی ندارند به وسیله آنها پشتیبانی نمی شود .

بخش دیگری از چارچوب .NET یک سری نوع های داده های ابتدایی را تعریف می کند . نوع های داده ای برای

نگهداری اطلاعات یک برنامه در طول اجرای آن مورد استفاده قرار می گیرند.نوع های داده های که در این قسمت

از .NET تعریف می شوند به صورت بسیار پایه ای هستند (مانند "عدد صحیح علامتدار 32 بیتی ") . نوع های

داده ای پیشرفته تری که در زبانهای برنامه نویسی مبتنی .NET مانند C# و یا ویژوال بیسیک وجود دارند باید

بر اساس یکی از این نوع های داده ای تعریف شده در این قسمت از چارچوب .NET باشند . این مورد باعث

هماهنگی بین زبانهای برنامه نویسی می شود که از چارچوب .NET استفاده می کنند . این قسمت از چارچوب

.NET ، سیستم نوع داده ای عمومی و یا به اختصار CTS نامیده می شود .

علاوه بر کتابخانه کلاسی که ذکر شد چارچوب .NET شامل بخشی به نام زبان عمومی زمان اجرا و یا به اختصار

CLR است.این بخش از چارچوب .NET (که مهمترین بخش آن نیز محسوب می شود)مسئول کنترل ومدیریت

اجرای تمام برنامه هایی است که با استفاده از کتابخانه کلاس نوشته شده اند .

جهت دریافت فایل چارچوبNET لطفا آن را خریداری نمایید


بهبود طراحی وب سایت

وب سایتهایی1 که ضعیف طراحی شده اند می توانند منجر به از دست دادن تولید و درآمد شوند بنابراین این سوال که چطور طراحی وب سایتهای اطلاعاتی را بهبود بخشیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است گرچه اکثر وب سایتهای برجسته توسط شرکت های حرفه ای طراحی، ایجاد شده اند، اما خیلی از سایت های کوچکتر توسط افرادی با تجربه کمی از طراحی یا تعلیم ساخته می شوند در نتیجه،
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 970 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
بهبود طراحی وب سایت

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

بهبود طراحی وب سایت

مقدمه

وب سایتهایی[1] که ضعیف طراحی شده اند می توانند منجر به از دست دادن تولید و درآمد شوند. بنابراین این سوال که چطور طراحی وب سایتهای اطلاعاتی را بهبود بخشیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گرچه اکثر وب سایتهای برجسته توسط شرکت های حرفه ای طراحی، ایجاد شده اند، اما خیلی از سایت های کوچکتر توسط افرادی با تجربه کمی از طراحی یا تعلیم ساخته می شوند. در نتیجه، وب سایتهایی با دسترسی عمومی مانند آنهایی که متعلق به حرفه های کوچک و بدون سود هستند، اغلب قابلیت استفاده با استاندارد ضعیف را دارند.

چه چیز باعث طراحی یک وب سایت با کیفیت بالا می شود؟ اگرچه کتابهای راهنمای طراحی وب موجود هستند، اما یک شکاف بزرگی بین یک چیز اکتشافی مانند ثابت کردن این رابطه و اجرای این نظر وجود دارد. بعلاوه، راهنماها مغایرت ایجاد می کنند، و نظر مشابهی را برای تمام انواع وب سایتها، بدون توجه به هدف و منظورشان ارائه می دهند. بالاخره راهنماها احتیاج به مطالعه دقیق دارند و ممکن است برای طراح گاهگاهی آشنا نباشند.

به عنوان قسمتی از پروژه web Tango، ما روش های اتوماتیکی را برای کمک به طراحان برای بهبود سایتهایشان جستجو می کنیم. هدف ما ایجاد یک وسیله موثر است که به دور کردن سازندگان وب سایتها از طراحی بد، و هدایت آنها به سمت طراحی های بهتر کمک کند. یک ابزار چک کننده کیفیت مشابه چک کننده گرامر در یک فرایند کلمه ای است چیزی که کار ما را از بیشتر کارهای دیگر، مشخص و برجسته می سازد این است که این ابزار بر پایه مقیاسهای مشتق شده تجربی است که روی هزاران صفحه وب محاسبه شده است. ما این مقیاسها را که جنبه های اطلاعاتی حرکتی و گرافیکی یک وب سایت را مشخص می کند به نمودارهایی برای انواع مختلفی از سایتها تبدیل کردیم. طرح مقدماتی ما چک کردن ابزاری است که از این نمودارها برای ارزیابی طراحی های وب سایتها استفاده می کند، نسخه های بعدی همچنین، بهبودها و اصلاحات طراحی را ارائه می دهند.

بسیاری از این ابزارهای نرم افزاری که در این مقاله توصیف شده اند به صورت online در webtango . berkeley. Edu موجود می باشد.

فصل دوم

صفحه وب و اندازه های سایت

سطح ظاهری یک وب سایت، ترکیب پیچیده ای از متون، پیوندها[2]، عناصر گرافیکی و جنبه های دیگر است که روی کیفیت کلی سایت تاثیر می گذارد. بنابراین، طراحی وب سایت مستلزم مجموعه وسیعی از فعالیت ها برای مشخص کردن این جنبه های گوناگون است.

طراحی اطلاعاتی: روی تشخیص و گروه بندی موضوعات و بهبود عناوین دسته بندی به منظور انعکاس ساختمان اطلاعاتی سایت متمرکز است.

طراحی حرکتی: روی بهبود مکانیزم ها (مانند پیوندها و نوارهای حرکتی) به منظور تسهیل رابطه و تاثیر متقابل با ساختمان اطلاعاتی تاکید می کند.

طراحی گرافیکی: روی ارائه بصری تاکید دارد.

طراحی تجربی: شامل تمام این سه دسته بندی به علاوه خاصیت هایی که روی کل تجربه کاربر تاثیر می گذارد، می شود.

تمام این ترکیبات طراحی مستلزم برخی تحقیق ها و تحلیل ها است که درون وظایفی که کاربران احتمال می رود بر عهده بگیرند، گنجانده می شود.

طراحی اطلاعاتی، حرکتی، گرافیکی و تجربی می تواند به علاوه به جنبه های شرح داده شده در شکل 1-2 اشاره کند. سطوح پایینی مطابق با طراحی اطلاعاتی، حرکتی، و گرافیکی (برای مثال عناصر نوشتاری وتنظیماتی، طراحی اطلاعاتی را منعکس می کنند)، سطوح بالایی مطابق است با طراحی تجربی.

شکل نشان می دهد که عناصر نوشتاری، ارتباطی و گرافیکی، بلوک های ساختمانی سطوح وب هستند. جنبه ها روی سطح بعدی تنظیمات این بلوکهای ساختمانی را مشخص می کند و سطح بعدی، تنظیمات صفحه را مشخص می کند. دو سطح بالایی، کار صفحه و معماری سایت را مشخص می کند. (استحکام و ثبات صفحه، پهنا، عمق و غیره).

برای ساختن این جدول، ما توضیحات طراحی وب و مطالعات کاربری منتشر شده را به منظور مشخص کردن ویژگی های کلیدی که روی قابلیت استفاده و کیفیت سطحی وب تاثیر می گذارد بررسی کردیم. ما اندازه های کمی را به منظور ارزیابی و تشخیص ویژگی هایی مثل مقدار متن، رنگ، ثبات و استحکام سایت که در توضیحات بحث می شوند می گیریم. ما سپس ابزاری را توسعه می دهیم که می تواند اندازه های سطح 157 صفحه و سایت را محاسبه کند. ما دقت این ابزار را در محاسبه اندازه ها برای مجموعه ای از یک نمونه صفحات وب ارزیابی کردیم و دقت بالایی را (84 درصد به طور متوسط) روی 154 اندازه گیری پیدا کردیم


جهت دریافت فایل بهبود طراحی وب سایت لطفا آن را خریداری نمایید